8265

انگشتر نقره عقیق خطی

متن : یا کریم العفو

رکاب صفوی مهر فتاح زنجان

نگین انگشتر نقره عقیق خطی 8265انگشتر نقره عقیق خطی 8265

طول نگین 17.5 عرض نگین 13.1 میلیمتر

سایز رکاب 63 وزن انگشتر 9.1 گرم

قیمت : 260.000 تومان

فروش رفته

*****************************

انگشتر عقیق خطی

حکاک : استاد عبد

رکاب از جنس نقره بوده و دارای مهر ” شایستگان ” میباشد

متن : ان الله بالغ امره                    قیمت : فروش رفته

نگین انگشتر عقیق خطی 8265انگشتر عقیق خطی 8265

توکل که یکی از مراحل سیر سالکان الی الله است، همان، «گزینش و پذیرش وکیل» است و «وکیل» کسی است که از سوی موکّلِ خود، تدبیر و سرپرستی کاری را بر عهده می‏گیرد. هر کس در کاری که «خُبره» آن نیست یا توان آن را ندارد، وکیل می گیرد و چون انسان، بدون علم و قدرتی که خدای سبحان به او عطا می کند، در کارهای خود نه خُبره است و نه قدرت انجام آن را دارد، پس باید بر مبدئی که خبیر و قدیر است تکیه و اعتماد کند. پس، توکل آن است که انسان در همه کارها خود را جاهل و عاجز بداند و کار خود را به خدای علیم قدیر واگذار کند.

ما برای انجام کارها و دستیابی به اهداف خود همواره از اسباب و وسایلی استفاده می کنیم و برای رسیدن به مرحله توکل باید نه تنها همه آن اسباب و وسایل را از خدا و خدا را «مسبّب الاسباب» بدانیم، بلکه باید نه خود مدعی استقلال در برابر خدا باشیم و نه برای اسباب و ابزار فعل، استقلال در سببیت قائل باشیم؛ البته توکل آن نیست که انسان کار را به خود یا سایر اسباب و علل نسبت ندهد، بلکه بایدخدای سبحان را سبب اصیل و سبب ساز هر کاری بداند و همه ماسوا را شئون و مظاهر فاعلیت خدا بداند؛ زیرا هیچ سببی در تأثیر و سببیّت خود مستقل نیست و تنها به میزانی که خدای سبحان به آن سببیت بخشیده، قدرت تأثیر دارد.

خدای سبحان بهترین وکیلِ انسانی است که از خود هیچ علم و قدرتی ندارد؛ زیرا او تنها وکیلی است که هر چه را اداره کند خبیرانه و قدیرانه می تواند به انجام رساند: ﴿ کذلک الله یفعل ما یشاء ﴾[۱]،
﴿ ولکن الله یفعل ما یرید ﴾[۲]،
﴿ ومن یتوکل علی الله فهو حسبه إن الله بالغ أمره قد جعل الله لکل شی‏ءٍ قدراً ﴾[۳]
و هر حکمی بخواهد می کند: ﴿ان الله یحکم ما یرید﴾[۴].

پس او سبب غیر مغلوب و شکست ناپذیر است و هیچ مانعی نمی تواند جلو نفوذ اراده او را بگیرد و او را از رسیدن به مرادش بازدارد و یا به گونه ای بین او و هدف فعل او حایل شود:
﴿ والله یحکم لا معقّب لحکمه ﴾[۵]
و چون همه علل و اسباب به او منتهی می شود او برای هر متوکلی «کافی» است:
﴿ فأعرض عنهم وتوکل علی الله وکفی بالله وکیلاً ﴾[۶].
اوست که انسان را هدایت می کند، هرگز به او خیانت نمی کند و جز خیر و نیکی برایش نمی خواهد، پس تنها بر او باید اعتماد و توکل کرد: ﴿ وما لنا ألّا نتوکل علی الله وقد هدانا سبلنا… وعلی الله فلیتوکل المتوکلون ﴾[۷].

قرآن کریم می گوید هر مؤمنی که چهره جانش را به سوی خدا متوجه کند و براو اعتماد کند به دستاویزی ناگسستنی تمسک جسته است: ﴿ فمن یکفر بالطاغوت ویؤمن بالله فقد استمسک بالعروة الوثقی لاانفصام لها ﴾[۸]؛
اما کسی که بر غیر خدا تکیه کند به تار عنکبوت چنگ زده است: ﴿مثل الذین اتّخذوا من دون الله أولیاء کمثل العنکبوت اتخذت بیتاً وإن أوهن البیوت لبیت العنکبوت لو کانوا یعلمون﴾[۹].

متوکل راستین کسی است که اراده خدا را بر اراده خویش ترجیح دهد و کار خداپسند را بر کار هوس پسند برگزیند؛ یعنی، به دین و احکام الهی عمل کند.

منبع : برگرفته از تفسیرموضوعی قرآن کریم – مبادی اخلاق در قرآن –تالیف : آیت الله جوادی آملی ج۱۱/صص ۳۶۳-۳۶۴

پی نوشت :

[۱] . سوره آل عمران، آیه ۴۰٫
[۲] . سوره بقره، آیه ۲۵۳٫
[۳] . سوره طلاق، آیه ۳٫
[۴] . سوره مائده، آیه ۱٫
[۵] . سوره رعد، آیه ۴۱٫
[۶] . سوره نساء، آیه ۸۱٫
[۷] . سوره ابراهیم، آیه ۱۲٫
[۸]. سوره بقره، آیه ۲۵۶٫
[۹] . سوره عنکبوت، آیه ۴۱

4:55 ق.ظ انگشتر 8
هنوز دیدگاهی ثبت نشده

برچسب ها :
خبرنامه NEWSLETTERS
برای عضویت در خبرنامه اینترنتی وبسایت پارس جواهر لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.