انگشتر

گاهی می‌شود مهر و نشان یك آدم و گاهی هم نشانه تعهد به خدا یا بنده خدا، گاهی هم فقط برای زیبایی است. ولی اصل انگشتر همیشه همان نگین سوار بر ركاب است:

انگشتر قدیمی مردانه زمرد f498

سوای انواع و اقسام زینتی‌اش، بدلی و اصل، گران و ارزان، هنوز هم به خیلی از قدیمی‌ها بگویی انگشتر، فقط همان‌ها را حساب می‌کنند که نگینی هستند روی یک رکاب یا انگشترهای کت و کلفتی که مهر، اسم و امضا دار بودند و برای خوردن پای نامه‌ها و کاغذها استفاده می شده است:

مهر انگشتری قدیمی قاجاری s118 مهر انگشتری قدیمی قاجاری s118_3

تعریف انگشتر در ویکی‌پدیا دانشنامهٔ آزاد

اَنگُشتَر یا حَلقهٔ دست نواری معمولاً از جنس فلز است که معمولاً به عنوان آلت زینتی به‌دور انگشتان دست قرار می‌گیرد.
انگشتر که به انگشت می‌شود یکی از نمادین‌ترین جواهر آلات است زیرا بعضی از انگشترها حلقه ازدواج هستند و بعضی از انگشترها میراث خانوادگی اشخاص هستند که از مادر یا پدر آنها به ارث رسیده‌ است. حلقه‌های ویژه انگشت دست را انگشتر نیز می‌گویند. حلقه‌های زینتی دیگری برای بازو یا گردن نیز وجود دارد. برخی از انگشترها بسیار بزرگ و درشت هستند که برای دستان ظریف و کوچک مناسب نیست. اما افرادی با انگشتان کشیده در انتخاب مدل انگشتر آزادند.

انگشتر فدیوم عقیق باباقوری جدی f537_5

مفهوم انگشت های مختلف برای انداختن انگشتر

انگشت شست : نشان دهنده قدرت اراده در فرد است. این انگشت با خودِ درونی فرد درارتباط است. وقتی به شما گفته می شود که در انگشت شستتان انگشتری بیندازید، به دقت مراقب تغییراتی که در زندگیتان اتفاق می افتد باشید. این انگشتر قدرت اراده شما را تقویت خواهد کرد.
انگشت اشاره : نشان دهنده قدرت، رهبری و جاه طلبی است. این انگشت نشان دهنده یک نوع قدرت خاص است. این مسئله به خصوص در قدیم الایام وقتی پادشاهان قدرتمند در انگشت اشاره خود انگشتر می انداختند بیشتر نمود دارد. در اسلام انداختن انگشتر در این انگشت عملی نادرست شمرده میشود چرا که قوم گنهکار لوط انگشتر را در این انگشت استفاده میکردند و یکی از مهمترین نماد ایشان همین بوده است.
انگشت وسط : نشان دهنده فردیت و هویت فرد است. این انگشت که در وسط قرار گرفته است نشاندهنده یک زندگی متعادل و متوزان است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند زندگی متعادل تری داشته باشید.
انگشت کوچک : نشان دهنده همه چیز در روابط شماست. این انگشت نشان دهنده روابط ما بامحیط بیرون می باشد و دقیقاً مخالف شست است که به خودِ درونی ما اشاره دارد. این انگشت نشاندهنده رفتار ما با دیگران است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند روابط خود را تقویت کنید، به خصوص درمورد ازدواج. به ارتقاء روابط کاری هم کمک می کند.

انگشتر یاقوت سرخ ساخته استاد جمال مقدمی با رکاب چیچکانگشتر یاقوت زرد با رکاب شبکه ای زیباانگشتر زمرد با رکاب قلمزنی زیبا 181.1

انگشترها در میان سایر زیورآلات اهمیت بیشتری دارند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید هر انگشتری دستتان کنید، بهتر است با یک متخصص درمورد نوع جواهری که می خواهید دست کنید صحبت کنید. این انگشتر، چه یک انگشتر الماس یا انگشتر نامزدی یا عروسی یا هر انگشتر دیگری باشد، نمی توان زیبایی آنها را بعنوان زیورآلاتی شیک نادیده گرفت.پس فقط به دلایل باورها و اعتقادات مذهبی نیست که خیلی ها انگشتر دست میکنند، این مسئله میتواند جنبه مدگرایی هم داشته باشد. دلیل آن مهم نیست، مهم این است که انداختن انگشتر به ارتقاء وضعیت ظاهر شما کمک می کند.

رکاب , رکابسازی , انواع رکاب

ركاب‌ها خیلی مهم هستند. این جمله را جدی بگیرید. رکاب علاوه بر این‌ كه وزن نگین را تحمل می‌كند، نشان‌دهندة سن و سال، شخصیت و حتی طرز فكر شماست.
البته همة این‌ها را می‌توان با كلمه ساده «سلیقه» جمع و جور كرد. آن چیزی كه به نگین انتخابی شما سر و شكل می‌دهد همین ركاب است. این فقط فرض‌هایی است راجع به ارتباط ركاب و شخصیت آدم‌ها.
ركاب قلمبه سلمبه : بیشتر مال حاجی بازاری‌های مایه‌دار است. آن‌‌هایی كه مویشان را توی آسیاب سفید نكرده‌اند. خیلی دور و بر این ركاب نروید، كمی برای سن و سالتان زود است.
ركاب مذهبی : چنین ركابی معرف این است كه شما هم باسواد هستید، هم فهمیده و هم اهل دل. مطالعات مذهبی هم دارید و آگاهانه انگشتر دست می‌كنید.
ركاب فلسفی : انگار فقط به فلسفه وجودی ركاب اهمیت داده‌اید. فلزی ساده كه وظیفه‌اش نگه داشتن نگین است.هم جوان‌پسندانه است و هم به قول معروف با كلاس است، دانشجویی و جمع و جور.

انگشتر عقیق یمنی مردانه 1040انگشتر مردانه عقیق یمنی ۱۰۱۲.1انگشتر یاقوت الکساندر ۱۰۱۴.1

ركاب زنانه : این هم كه از قیافه‌اش معلوم است زنانه است. انواع و اقسام مختلف دارد و كاركردش علاوه بر اعتقادات مذهبی، زیبایی و زینت هم هست.
ركاب باكلاس : شما خیلی با حال‌اید. یك آدم امروزی كه دلش می‌خواهد خاص‌ترین و عجیب‌ترین ركاب‌ها روی انگشتش بنشیند. در ضمن خیلی هم رسمی هستید.
ظریف و ساده : این ركاب نشان می‌دهد كه شما علاوه بر این‌كه آدم ساده‌پسند و خوش سلیقه‌ای هستید به ظرافت و زیبایی هم اهمیت می‌دهید.

انگشتر یاقوت زنانه نفیس و کمیابانگشتر عقیق یمنی سرخ ۱۰۳۶.1انگشتر یاقوت الکساندر ۱۰۰۹.1

ركاب ژیگولی : این ركاب‌ها هم بیشتر مال بچه‌های همان حاجی بازاری‌هاست كه نشان‌دهندة مایه تیلة جیب بابا و سطح كلاس خانواده است.
ركاب فقرا : این یعنی شما روی بوریا و حصیر حاضرید بخوابید. قانع و ساده‌زیست؛ تیریپ زهد و تقوا.
هر انگشتر ، دو جزء دارد كه ارزش آن انگشتر را تعیین می‌كند. در واقع قیمت هر انگشتر بستگی به این دارد كه جنس هر جزء آن چیست و چقدر وقت و هزینه صرف شده تا به این شكل دربیاید. به هر حال انگشتر تشكیل شده‌است از یك نگین و حلقه آن.

تعریف رکاب : به طور كلی حلقه انگشتر و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، بخش مهمی از انگشتر كه نگین، روی آن سوار می‌شود را ركاب می‌گویند .

معمولا ركاب‌ها از جنس نقره هستند. اما به دلیل این كه اسید موجود در بدن بعضی‌ها و عرق كردنشان بیشتر از حد معمول است، بعد از مدتی رنگ نقره سیاه می‌شود. برای همین، انگشتر سازها چند درصد پلاتینیوم و پالادیوم را با نقره تركیب می‌كنند تا هم رنگش عوض نشود و هم اسمش عوض شود و به‌ آن بگویند فدیوم.
ركاب‌های فدیوم معمولا گران قیمت هستند. البته بسته به سلیقة افراد، جنس ركاب را هم می‌شود تغییر داد. ركاب‌های نیكل، برنجی و مفرغی از جمله ارزان‌ترینشان هستند و ركاب‌های طلا و پلاتین هم كه خب گران‌ترینشان.همچنین بهترین رکابهای فدیوم نه فقط در ایران بلکه در جهان ساخته دست مرحوم استاد حاج محمدحسین جدی میباشد.استاد جدی بنیانگزار و احیاء کننده رکابسازی معاصر بوده و رکابهای فعلی نمونه هایی تغییر شکل یافته از طرح های ایشان است.فرزندان مرحوم استاد حاج حسین جدی بزرگوار همگی هنرمند و فرهیخته بوده و در تعالی و رشد هنر انگشترسازی فعالیتهای مفید و ارزشمندی انجام داده اند.

انگشتر مردانه فدیوم جدی f531

یك فاكتور خیلی مهم در تعیین قیمت ركاب هم میزان كنده‌كاری و نقش‌های روی ركاب است كه ممكن است ارزش آن ركاب را خیلی بالا ببرد.
الان هم یك نفر در بازار هست كه كارش، فقط نقش زدن روی ركاب است و شاید نقش ركاب یك انگشتر، حدود یك ماه وقت ازش بگیرد. البته همین دقت و ظرافت كارش و البته اسم دركردنش هم باعث شده قیمت‌های بالایی برای كارش تعیین كند. باورش سخت است، اما می‌گویند استاد برای نقش روی یك ركاب نقره، گاهی چند میلیون تومان اجرت گرفته است.امروزه اساتید اصفهانی , تبریزی , مشهدی و تهرانی قلمزنی های زیبایی روی رکابها انجام داده اند که مقبولیت عام یافته است.بهترین قلمزنی انجام شده بر روی رکابها در ایران توسط استاد میرزا جعفر قدیمیان , استاد علاقمندان و استاد جنگی انجام گردیده است.

انگشتر مردانه یاقوت کبود با قلمزنی زیبا ۲۶۳.1انگشتر مردانه عقیق یمنی ۲۹۲.1انگشتر یاقوت سرخ با رکاب قلمزنی ۲۶۴.1

در سراسر ایران هنر انگشترسازی در حال شکوفایی و رشد است که این پیشرفتهای اخیر حاصل زحمات رکابسازها و حکاکان هنرمند معاصر میباشد.خوشبختانه امروزه طیف وسیعی از انواع رکابها وجود دارد و هر کدام از اساتید با تغییراتی در طرح رکابهای حاضر مدلهای جدیدی را خلق میکنند.رکاب شیخ احمد مربوط به نام استاد سازنده آن ” استاد شیخ احمد ” میباشد. این نوع رکاب امروزه توسط اساتید شهیری چون استاد حسن رضا بیگلو به تکامل رسیده است و رکاب بیگلو نوع جدیدی در این سبک شناخته شده است.استاد حسین جعفری از رکابسازی صدف , استاد مسعود کریمی و استاد محسن نظری را میتوان در ساخت رکاب شیخ احمد صاحب سبک معرفی کرد.

انگشتر عقیق خطی رکاب بیگلو ۲۲۴۳انگشتر عقیق خطی رکاب شیخ احمد ۸۲۶۴انگشتر عقیق خطی رکاب شیخ احمد استاد جعفری ۲۲۲۴

در نوع رکاب چهار چنگ و رکاب دو چنگ که سبک جدیدی از رکابهای ایرانی محسوب میشود از آقایان هادی معیریان، مجید گنجی و اسماعیل محرمی و … رکابهایی بر پایه فلز نقره به چشم میخورد ولی بهترین و دقیق ترین رکابهای چهار چنگ, ساخته استاد غلامرضا بیگلو میباشد.

انگشتر عقیق خطی رکاب چهار چنگ ..۸۴۲۴انگشتر یاقوت زرد رکاب دو چنگ ..۳۳۵انگشتر یاقوت دو چنگ ۱۰۷..

در تهران از اساتید رکابساز معروف نظیر استاد اسفندیار خسروی ، استاد کاوه (محمد گل افشاری) ،استاد علی محمدی (محک) ، استاد رسول محمدی، استاد امیر محمدی (نقره سازان) ، استاد عبدالله آذری ، استاد مهرداد غلامرضا ، استاد مهرداد نقوی ، استاد محمدباقر کریمی ، استاد محسن حیدری ، استاد مجتبی شیرازی و… رکابهای خلق شده زیبا بر پایه نقره و فدیوم دیده میشود . البته در تهران فرزندان مرحوم استاد حاج محمدحسین جدی : استاد محمدجواد جدی ،استاد مهدی جدی و استاد علی جدی  جایگاه ویژه ای دارند و رکابهای ایشان شهرت جهانی دارد.

انگشتر عقیق خطی رکاب شبکه ای استاد اکبری ۲۲۲۱انگشتر عقیق خطی فدیوم نقره سازان ۲۲۴۷انگشتر عقیق خطی رکاب فدیوم مهدی جدی ۱۲۵انگشتر فیروزه نیشابور اسفنیار خسروی ۸۵

در شهر هنرخیز تبریز اساتید نامداری استاد علیزاده، مرحوم استاد محمد سعادت(ممی), استاد محمد مهین غفاری به خلق آثار زیبایی از رکابهای قلمزنی شده , شبکه ای , فیلی , …پرداخته اند.در شهر کرمانشاه استاد محترم شهرام حافظ ساخته های زیبایی دارد. در شهر شیراز اساتید هنرمندی نظیر استاد سید حسین , استاد سید حسن , استاد سید حمید و …رکابهای بدیعی را ارئه کرده اند که به علت قرابت و نزدیکی این اساتید رکابساز با استاد حکاکی – استاد مجتبی آتش باز – با امضای میرزا , اکثرا رکابهای شیرازی با نگینهای خطی میرزا در بازار دیده میشود.

انگشتر عقیق خطی با رکاب گلدانی شیراز ۲۲۲۷انگشتر عقیق خطی رکاب شیاری ۲۲۱۱انگشتر عقیق خطی ساخته استاد سید حسین ۲۲۰۵

انگشتر عقیق کبود یمنی رکاب صادقی ۲۴۰انگشتر یاقوت سرخ رکاب صادقی ۱۰۰۱انگشتر عقیق یمنی رکاب استاد علی ۲۰۶

در پایان بحث رکاب لازم است از استاد جمال مقدمی در ساخت و عرضه دو نوع رکاب جدید تحت عنوان رکاب چیچک و رکاب فرفورجه تشکر و قدردانی شود. رکابهای ساخته استاد جمال مقدمی بی شک در آینده در زمره آثار برجسته و فاخر ایرانی قابل طرح خواهد بود.استاد مقدمی توانسته است با شبکه کاری زیبا آثاری جالب بر پایه رکاب چیجک خلق نماید که تصاویر آنها در زیر مشاهده میشود :

انگشتر عقیق یمنی رکاب فرفوجه ۲۹۰انگشتر یاقوت رکاب فرفوجه ۱۰۷انگشتر عقیق یمنی زرد رکاب فرفوجه ۲۹۶انگشتر شجر رکاب فرفوجه استاد مقدمی

انگشتر عقیق یمنی رکاب چیچک شبکه ایانگشتر چیچک شبکه ای استاد مقدمی ۲۲۰۴انگشتر عقیق خطی رکاب چیچک مقدمی ۲۲۴۹انگشتر عقیق خطی با رکاب شبکه ای مقدمی ۱۳۳

نگین

نقش ركاب در زیبایی انگشتر مهم است. اما اولین چیزی كه به چشم می‌آید، نگین است. در واقع، همة خاصیت و زیبایی انگشتر به نگین آن است


این قسمت در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد


زندگی شیرین می‌شود؟

این اجداد ما هم برای خودشان دنیایی داشته‌اندها. برای این‌كه نشان بدهند دو تا كفتر عاشق همدیگر را پیدا كرده‌اند، یك حلقه‌ای چیزی از حلبی یا مس و برنج می‌ساختند و می‌كردند توی انگشت این دو تا كفتر عاشق كه نكند یك وقت همدیگر را گم كنند یا قال بگذارند.

حلقه ازدواج ، انگشتری است که زن و شوهر پس از ازدواج هر یک به دست دیگری می‌کنند و فلسفه حلقه ازدواج در این است که چینی‌های باستان بر این باور بودند که اگر انگشتان دو دست را در روبروی همدیگر قرار داده و انگشتان سوم را به صورت خمیده در روبروی همدیگر قرار دهیم خواهیم دید که تمامی انگشتان بجز انگشت چهارم(همان انگشتی که حلقه در ان قرار می‌گیرد) از هم جدا می‌شوند که این انگشتان جدا شده از هم نماد خانواده دوستان و آشنایان هستند ولی دو انگشتی که از هم جدا نمی‌شوند نماد زن و شوهر هستند که پیوندی ابدی میان آن‌ها بوجود می‌آید که دیگر قابلیت جدا شدن ندارند(ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد)

انگشتر ازدواج زمرد با رکاب نقره ۱۲۵انگشتر ازدواج زمرد با رکاب دستساز ۱۲۵

حالا همان حلقه‌های ارزان قیمت و حلبی، شده‌اند طلا، طلای سفید و پلاتین. البته یك فرق دیگر هم كرده است. حالا نوه‌های چند نسل بعد همان كفترهای عاشق، رمانتیك و عشقولانه هم شده‌اند و با هزار اداواطوار، اول یك بار حلقة نامزدی می‌خرند و چند وقت بعد می‌روند بازار طلا فروش‌ها و «ژورنال» ورق می‌زنند تا جیب مبارك‌شان را با دو تا حلقه (كه حتما هم باید ست باشد) خالی كنند.
توی این سال‌ها حلقه ازدواج بیشتر مخلوطی از طلا و طلای سفید بوده كه دو رنگی‌اش توی دست خوش‌رنگ باشد، البته طلای قرمز هم گاهی اوقات چاشنی كار می‌شود. آقایان هم بیشتر از پلاتین و نقره استفاده می‌كنند كه مسائل شرعی قضیه هم مراعات شود.البته خیلی‌ها كه از حلقه دست كردن خوششان نمی‌آید هم، همان حلقه طلا را می‌گیرند و می‌گذارند كنار تا فقط نشانه‌ای باشد از ازدواج. عروس و داماد بیچاره بعد از این‌كه تراول‌های رنگارنگشان را برای خرید حلقه صرف كردند، تازه موتور خرجشان روشن می‌شود

توی مراسم بله برون برای آن‌كه ازدواج آینده، حالت رسمی‌تری به خودش بگیرد، یك انگشتر هدیه می‌برند و به دست عروس خانم آینده می‌كنند تا به اصطلاح «دختر را نشان كنند». معمولا نگین این انگشتر، سبز است. دلیلش هم این است كه اصلی یا فرعی‌اش، نشانه «زمرد» است و رنگ سبز زمرد هم نشانه «عشق»

انگشتر ازدواج زبرجد ۱۲۵

انگشتر فدیوم رکاب شبکه عقیق خطی جدی موجود
بیوگرافی(زندگی نامه مختصر) استاد محمدحسین جدی : استاد ۳۰ اسفندماه سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در تبربز چشم به جهان گشود.در کودکی ساعت سازی را نزد پدرش ، استاد جوادآقا ساعت…
انگشتر و انگشترشناسی Ring definition موجود
انگشتر چیست ؟ انگشتر به نوار باریک فلزی گفته میشود که عموما به شکل مدور ساخته میشود و جنس آن اغلب از فلزات و آلیاژهای گرانبها نظیر طلا ، نقره…
انگشتر رکاب فدیوم موجود
سوالی در بین علاقمندان به هنر انگشترسازی امروزها در جریان میباشد : آلیاژ فدیوم چیست؟ آلیاژ فدیوم Fedium یا Fidium از ترکیب دو فلز پالادیوم Pd و نقره Ag استحصال…
ساخت رکاب فیلی با روش ورق 111 موجود
مقدمه می خواهم در رابطه با چگونگی ساخت حرفه ای ،هنرمندانه و البته مدرن قالب انگشتر نقره مردانه دست ساز که معروف به رکاب فیلی می باشد مطالبی بنویسم. البته…
گردنبند قدیمی عقیق طبیعی موجود
مقدمه در طی دوران آشنایی با سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی متوجه موضوع مهمی شدم و آن موضوع این بود که در شناخت و تعریف جواهرات برای علاقمندان حد میانه…
موجود
زمرد سنگ تولد ماه اردیبهشت کلمه زمرد Emerald مترادف‌ رنگ‌ سبز است.رنگ سبز با شکوه زمرد، عشق به طبیعت را تجلی می‌بخشد. این‌ گوهر زیبا كه‌ همرنگ‌ طبیعت‌ و رنگ‌…
mehdi ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۷:۱۶ ق٫ظ

خیلی توپ بود اول صبحی روشنمون کرد

حسن ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۰:۵۲ ق٫ظ

عالي بود. حال كردم. ديد منو خيلي تغيير داد و اطلاعاتم هم بيشتر شد. ممنون

طاها ۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳ ب٫ظ

خوب بود ،اگر نگينهاي زيبا تر با ركابهاي شكيل تر را نشان دهيد ممنون ميشوم

erfan ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۳:۳۳ ب٫ظ

جالب بود!
خیلی ممنون!

سپهر ۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۵:۱۳ ب٫ظ

سلام
با تشکر خیلی عالی بود .

masoud ۵ آذر ۱۳۸۹ - ۰:۴۹ ق٫ظ

جالب

بهره مند ۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱:۰۱ ب٫ظ

با سلام
خیلی زیبا بود ممنون از لطف و صفایتان
فقط تنوع آن اگر بیشتر شود چه از نظر نگین و چه از نظر رکاب جذاب تر می شود من چندین بار از این مجموعه دیدن کردم و لذت بردم . موفق باشید .
در ضمن از محبت خالصانه و بی ریای شما ممنونم اگر آدرسی مرقوم بفرمائید یک عدد نگین یمنی ( ناقابل البته از نظر ظاهری ) به رسم ادب و تشکر تقدیم می گردد .
بهره مند جمعه ۵ آذر ۱۳۸۹

akbar ۵ آذر ۱۳۸۹ - ۶:۴۳ ب٫ظ

سلام میخواستم ببینم اون انگشتر که به اسم ارباب حلقه ها و انگشتر یاقوت پایین قیمتشون چند هستش

مسعود شهنام نيا ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱:۴۰ ب٫ظ

اقا مبارك باشه خيلي جالب بود

عل ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۸:۲۷ ب٫ظ

اقا دمت گرم
واقعا که خوب توضیح دادی
من اصفهان زندگی میکنم،ظاهرا که شما اونجا مغازه ندارید، خواهشا اگر شخص با انصاف یا اشنایی یا بازار معروفی در انجا سراغ دارید بنده را معرفی کنید به انجا

مچکرم،خواهشا پاسخ دهید

فرامرز ۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۹:۲۲ ق٫ظ

استفاده كرديم ممنون

می گه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۰:۰۵ ق٫ظ

واقعا اطلاعات به درد بخوری بود متشکرم

عبدالرضا ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۴:۴۲ ب٫ظ

سلام با تشكر از زحمات شما واقعا خسته نباشيد حتي ديدن تصوير اين سنگها به انسان ،نيرو و آرامش ميدهد . دست مريضاد

هموطن ۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵ ب٫ظ

سلام برادر
مطالب قشنگی نوشتی .قابل ذکر است که بعضی از انگشتر ها واقعا ارزنده است (البته بنده این مطالب را با اشراف کامل و اطلاع دقیق از بازارهای انگشتر فروشی و حتی ساخت و عرضه ان عنوان میکنم )

بهزاد ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱:۱۱ ق٫ظ

سلام …

سایت خیلی خوبی بود. حسابی گشت و گذار کردیم و لذت بردیم

soheil ۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴ ب٫ظ

سلام
اگه بتونین یکم تنوع رکاب های انگشترهارو بیشتر کنی هم بهتر میشه

کسری آریایی ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۵:۳۸ ب٫ظ

دوست گرامی از شما بخاطر گردآوری اطلاعات درباب نگین ورکاب ونیز تصویرگری نمونه های زیباو با ارزش انگشتر سپاسگزاری می نمایم

مهناز ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱:۳۱ ق٫ظ

دستتون دردنکنه خیلی استفاده بردیم

خیلی خوب ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۴:۱۰ ق٫ظ

بابا دمتون گرم واقعا با انگشتر هاتون حال کردم به خصوص رکابها ونگین یاقوت

ali ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱ ق٫ظ

ممنون از اطلاعاتتون وعالی بود.

شاهد ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲ ق٫ظ

لطف کنید متنوعترشود

افشين ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۴:۴۵ ب٫ظ

من تازه با سايتتون آشنا شدم اميدوارم همشيه به روز باشه براستي كه عالي بود ممنون

سجاد شاکری ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱ ق٫ظ

سلام
خیلی مشتی بود
اللهم ارزقنا…

Armin00205 ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۳:۱۳ ب٫ظ

دستتون درد نكنه واقعا مطالب بسيار بسيار عالي رو گذاشته بوديد……….
فقط اگه اسم انگشتر هاي ائمه رو هم بذاريد سايتتون عالي هست عالي تر تر تر ميشه مثلا اسم انگشتر هاي حضرت علي(ع) عقيق – ياقوت – حديد چيني و فيروزه است………..
باز م مرسي…….

رامین ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۸:۴۷ ق٫ظ

رکاب یه انگشتر میتونه از سنگ باشه ؟ مثلا میتونه از عقیق باشه ؟ عقیق اون قدر محکم هست که بشه اونو تراش داد و یه انگشتر عقیق یکپارچه ازش در آورد ؟

توحیدلو (همسایه) ۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴ ب٫ظ

سلام مهندس، وقت بخیر
سایت تون عالیه حرف نداره
مطالبش خیلی جالب و بدرد بخوره استفاده کردم
ممنون.

shahab ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۹:۰۶ ب٫ظ

بسیار عالی و آگاه کننده بود.

مليكا ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲ ق٫ظ

با سلام سنگي كه در حالت عادي سبز يشمي ميباشد و در شب يك رنگي ديگر و در برابر نور آفتاب رنگ ديگري ميشود چه نام دارد

محمد جواد ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳ ق٫ظ

سلام خيلي عالي بود .

جامی(سید.ش.ج) ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۵:۵۴ ق٫ظ

درجواب خواهر ملیکا باید عرض کنم که با توجه به اطلاعات ناقصی که داده اید؛احتمالا سنگ ماه( moon stone)باشد،وشایدهم اوپال هفت رنگ.الیته اگرجزوه جواهرات صنعتی نباشدسنگ شما………(jamimahabad@yahoo.com)

shamsian ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵ ب٫ظ

بسیار عالی و ممنون از اطلاعاتتون .عالی بود

mohsen ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۰:۰۷ ق٫ظ

من اطلاعات زیادی نسبت به انگشترها و نگین هایشان نداشتم ولی با سایت شما اطلاعات خوبی کسب کردم. ممنون

رامین ۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۷:۴۹ ب٫ظ

خیلی خوب است در صورت امکان البومی از نگین انگشترها را هم با قیمت مربوطه
در سایت قرار دهید

javad ۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۸:۰۹ ب٫ظ

khaili saite jaleb va por mohtavai bud man ke kheili be javaherat alaghe daram khub bud

سید محسن ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۷:۴۷ ب٫ظ

سلام خسته نباشید مطالب مربوط به رکاب و نگین انگشتر به طور کامل و شفاف بیان شده بود در صورت امکان از انگشتر های که با چند نگین هم هستند هم مطالبی را اگر داری بگزارید ./

سوگند ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۶:۴۰ ب٫ظ

سلام من یازده سالمه و از هر سایتی خوشم نمیاد ولی واقعا سایتتون خیلی عالیه باتشکر

بهراد ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۹:۵۵ ب٫ظ

برای کوشش شما در این راه از شما سپاس گزارم.
امیدوارم پیروز و سربلند باشید

محمد ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳ ق٫ظ

کار قشنگی بود واقعا لذت بردم
موفق باشید

nabi ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰ ب٫ظ

خیلی ممنون از اطلاعات زیباتون سنگهای دیگه ای هم هست توی دنیا اگه میشه در رابطه با اونا بنویسید. با تشکر

majid ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۸:۲۱ ق٫ظ

سلام
هنر خیلی جالب و زیبایی
برای خرید چطوری می تونیم اقدام کنیم با تشکر

مسعود1 ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۳:۰۰ ب٫ظ

خیلی عالی است برادر

علی ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۹:۳۴ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان:

پیشنهاد من اینه که در صورت امکان بخشی در سایت لحاظ گردد که در ان بازدید کنندگان عکس انگشترها واطلاعات مربوطه را برای استفاده درسایت قرار دهند

با تشکر

سعید جواهری ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۶:۵۵ ب٫ظ

در مورد انگشترهایی که گذاشتین کاش بیشتر توضیح میدادین
در کل از دیدن عکس انگشتری و نگینهای شما لذت برد
دستتون درد نکنه

سوگند ۱ تیر ۱۳۹۱ - ۲:۲۹ ب٫ظ

واقعا ممنون اطلاعاتی مفیدی بود. امیدوارم درآینده تنوع انگشترهاتون بیشتر بشه

سید حافظ ۴ تیر ۱۳۹۱ - ۲:۳۷ ب٫ظ

عالی بــــــــــــــــود
بین تمام سایت هایی که دیدم کامل و جامع ترین توضیحات رو شما در مورد انگشتر تهیه کردین .
خدا قوت

مجتبی ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۳:۵۱ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید
واقعا از دیدن سایت شما لذت بردم اجرکم عندالله
بنده نگین فییروزه ای خریده ام آیا شما رکاب هم برای آن میسازید؟
هزینه آن چقدر است؟
آدرس و تلفنتان را بفرمائید
باتشکر

سامان ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۶:۲۴ ب٫ظ

با سلام خدمت استاد محترم ممنون که اطلاعاتی در مورد انگشتر
گرداوری کردین کاش کامل در مورد سنگها توضیح میدادید وعکسهایی در این مورد میگذاشتید

میثم ۶ دی ۱۳۹۱ - ۶:۰۴ ب٫ظ

سلام
اگر ممکنه درباره حکاکی روی نگین انگشترها و اساتید حکاک مطالبی در سایت بگذارید.

طلا ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۸:۵۵ ب٫ظ

با عرض سلا م و خسته نباشد به تمام دست اند در کاران این مجموعه
واقعا عکسهای زیبایی از انگشترها بود و من با تماشای آن لذت بردم امیدوار که عکس های بیشتری در این زمینه بزارید.

داوود ۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۳:۴۶ ب٫ظ

سلام واقعا خسته نباشید استفاده کردم حتماً برای خرید خدمت میرسم. اگه ممکنه سنگ روزهای هفته را هم در سایت بگذارید. همانطور که برای هر روز ذکر مخصوص هست .

علی حجازیان ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵ ب٫ظ

اولین بار بود که این قدر مطالب جالب در مورد انواع انگشتر و رکاب خوندم.
موفق باشید

سید مصطفی ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰ ب٫ظ

سلام.
واقعا از مطالب عالی، ناب و کاملتان درابره انگشتر ها که در اختیار عموم گذاشتید سپاسگزارم.
ساکن مشهد هستم و حتما به دیدارتان خواهم آمد.
امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

محمد ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام علیکم
با تشکر از شما و سایت و مطالب خوبی که در ان قرار داده اید قصد داشتم این نکته را متذکر شوم که در قسمتی از این مقاله فرموده اید :
موقع نماز خواندن و قنوت نماز هم می‌گویند انگشترتان را طوری بچرخانید که موقع ذکر قنوت، چشمتان به عقیق انگشتر باشد.
اما چرخاندن انگشتر هنگام قنوت مکروه بوده و با توجه به فرموده ی عالم گرانقدر حضرت ایت الله بهجت این عمل بدعت گذاری در دین می باشد و این فرموده ی اقای بهجت نشان از این دارد که چرخاندن انگشتر در قنوت تا چه حد کراهت دارد .
لذا حقیر خواهشمند است نسبت به اصلاح این قسمت از مقاله اقدام فرمایید .
با تشکر فراوان از شما اقای بخشوده هم وطن فهیم و برادر بزرگوار خود .

arman ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹ ب٫ظ

سلام
از شما عزیزان به خاطر کاری که در مورد انگشتر انجام داده اید کمال تشکر را دارم.
ممنون

SAHINE ۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱:۱۷ ق٫ظ

از کارای تک تک تون خوشم اومد من علاقهی زیادی دارم واسه انگشتر دست درد نکنه بابت توضیحات مرسی

مقیاسی ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲:۵۵ ب٫ظ

از دیدن اینهمه رکاب زیبا شوکه شدم
اولین بارمه اینهمه انگشتر فاخر و زیبا یه جا و با هم میبینم

محمد ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۳:۲۲ ب٫ظ

سلام ممنون رکاب انگشتر هاتون خيلى خوب هستند ولى اگه با قيمت باشه عالى ميشد

میثاق ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۶:۴۳ ق٫ظ

سلام مهندس جان
در مورد رکاب انگشتر و رکابسازی مطالبتون خوب بود اما درباره حکاکی نگین هم مطلب رو ادامه بدین
منتظر هستیم

محمد ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۶:۴۷ ق٫ظ

سلام و سپاس به خاطر این همه زحمتی که برای این مطالب زیبا کشیده شده
بایست خدمت شما عرض کنم که بنده یکی از همکاران شما هستم و سایت … مربوط به من هستش
باور کنید قبل از اینکه به سایت خودم برم یه سر میام اینجا و مشتاقانه سایت شما رو نگاه میکنم که چه محصولات جدیدی رو و یا چه مطالبی رو اضافه کردین
خیلی خوشحالم که در کشور ما چنین کار مفیدی صورت گرفته و باعث شناساندن عزیزان هنرمند شدین
براتون همیشه دعا میکنم و در صورت امکان ما رو هم از راهنماییهاتون بی نصیب نزارید
خیلی دوستتون داریم مهندس جان

*************************************************
همکار محترم
وبسایت شما هم بخاطر زحمات کشیده شده و مطالب زیباش یکی از سایتهای زیبا و وزین در زمینه انگشتر و زیور آلات ایرانی هستش
شما و سایر همکاران به بنده لطف دارید و با پیامهای تلفنی و یا مکتوب شما انگیزه و توان ما صد برابر میشه
بنده هم برای شما و سایر همکاران و علاقمندان به هنر ایرانی خسته نباشید میگم و آروزی توفیق الهی برای همه دارم

امیرامینی ۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۷:۱۴ ق٫ظ

باسلام و عرض ادب از مطالبی که ارایه کرده بودید متشکرم؛
اما در مورد انداختن انگشتر در انگشت سبابه نظر اسلام چیز دیگریست!!
و این کار را از اعمال قوم لوط معرف نموده و انرا نهی میکند؟!!

جناب آقای امینی
از تذکر جنابعالی سپاسگزاریم
نظر صواب شما در مقاله اعمال شده و تصحیح لازم انجام گردید

داراب آذری ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲ ب٫ظ

باسلام وخسته نباشید
بنده میخواستم بدانم اگر درخواست یکی از انگشتر های فروخته شده را بدهیم قبول سفارش میکنید یانه.
باتشکر

دوست گرامیم
جناب آقای آذری
در صورتی که رکاب انگشتر ساخته اساتید و بزرگانی چون استاد جدی باشه این کار تقریبا غیر ممکن خواهد بود
در سایر موارد میتوانید با تلفن ذکر شده در بخش تماس سایت در این خصوص ارتباط برقرار نمایید

امیرحسین ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۸:۱۴ ب٫ظ

از همه چی ممنون فقط اگه ممکنه قیمت رکاب مذهبی که یاعلی هستش رو بذارید متشکرم

محمد ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۷:۱۲ ق٫ظ

درود بر شما من اهل بابل هستم .چند وقت پیش خرید انگشتری که تمام سنگ عقیق بود و انگار تمامش را از یک تیکه عقیق ساخته بودند و میگفتند در یکی از روستاهای بابل زیر خاک پیدا شده به من پیشنهاد شد.از نگین تا رکاب یک تیکه بود و هیچ نقش و نوشته ای رویش نبود.مقداری هم در قسمت رکاب لب پر شده بود .تصویرش را به یک عتیقه فروشی بردم گفت عقیق اصل است و زیر خاکی ولی برای قدمت گزاری باید از نزدیک ان را ببینم.صاحب انگشتر که ان را از پدر بزرگش به ارث برده که در کار گنج یابی بوده راضی نمیشود و میترسد که ان را بیرون بیاورد.می خواستم بدانم اطلاعی از تاریخ ساخت این گونه سبک انگشتری که تماما از سنگ و بسیار ساده درست شده است دارید رنگ عقیقش قهوهای کریستالی می باشد.

سينا ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۹:۱۹ ب٫ظ

عرض ادب و احترام :
بنده به تازگي باسايت شما اشنا شدم.به نظر من بهترين قشنگترين و زيباترين سايت انگشتر ها را به نمايش گذاشتيد كه از شما ممنونم!

لطفا بفرمايد چگونه ميشود با استادان ركاب ساز …. ارتباط برقرار كرد! (باسپاس )

علیرضا آوئی ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۴:۴۸ ب٫ظ

باسلام بنده ۵سال است جواهرسازهستم وهرروزمدل های متنوعی رادیده وساخته ام اما کارهای شما بسیار زیبا ودارای ظرافت خاصی می باشد که مانند آن در ویترین هیچ جواهرفروشی به چشم نمی خورد.
با تشکرازسایت مفیدتان.
سرفرازوپایدار باشید.

farzad ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۹:۲۷ ب٫ظ

SALAM
Man Farzad hastam va az shahre wien ba shoma kontak mikonam
Soale man in hastesh ka chetor misheh az khareje Iran kharid kard
lotfan rahnamaie konid
Az shoma mamnonam FARZAD Az ÖSTERREISCH

هادی ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۳:۲۵ ب٫ظ

با سلام و آرزوی موفقیت لطفاً تفاوت و نشانه های سنگ های اصل را نسبت به بدل را داخل سایت بگذارید. با تشکر

بهمن ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ ب٫ظ

سلام
خریدار رکاب های جدی و نقره سازان و خانی و شیخ احمد
هستم اگه کسی میتونه کمک کنه ممنون میشم

علی سبزواری ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۹:۲۸ ب٫ظ

سلام یک عدد انگشتر عقیق یمنی پرتغالی بانگین دامله بزرگ به وزن حدودا۳۰گرم می خواهم اگر دارید بمن خبردهید خریدارم قیمت راهم بنویسید.

علی ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۸:۲۹ ب٫ظ

سلام انگشتر عقیق سبز تهران جامی فدیوم تمام شبکه اصل اگه تهیه کنید قیمتش چقدر میشود؟

توحيد ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲ ب٫ظ

شماره تلفن يا ادرس براي سفارش انگشتر در تبريز ميخواستم

احمد ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲:۰۲ ب٫ظ

با سلام وخسته نباشيد:تطفآ قيمت انگشترهاي زيبايتان را با مدل ركابهاي جديد وسنگهاي با ارزش اصل در سايت گذاشته وآدرس انگشتر سازهاي شرق تهران را برايم ايميل كنيد با تشكر

سجاد کرمانشاهی ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۹:۱۱ ب٫ظ

واقعا حسرت خوردم و بس بابا این چه کاریه ک با دل ما عاشقانی انگشتر میکنید
اگه وقت داشتید و صلاح دوستیه عکس انگشترها جدیدتان رو ی میلم بفرستید
زور سپاس

سھیل ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۲:۰۴ ق٫ظ

باسلام.من چندین سالہ کہ یک انگشتر را نگہ داری میکنم یعنی ازپدر بزرگم بھم رسیدہ کسی ھست کہ کمکم کنہ.انگشتر نقرہ قدیمیہ وسنگ عقیق دارہ شکل اھو روی نگینش ھست.
البتہ کمی اطلاعات کسب کردمہ ولی ھنوز قیمتشو نمیدانم…ممنون..

رضا ۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ ب٫ظ

سلام،وخسته نباشید،می خواستم بدونم، انگشترهای مفرغ مهر با قدمت بالای ۲۰۰۰ سال چقدر ارزش دارند

داوود ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ ب٫ظ

سلاموخسته نباشید
توضیحات خیلی جالب و قابل درک بود با تشکر

رحيم احمدوند ۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ ق٫ظ

سلام مقاله عالی بود خسته نباشید برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت پیش از پیش دارم بنده تازه با دنیای زیبا و رویایی گوهر و سنگ و انگشتر آشنا شده ام
برایم آموزنده بود
تشکر میکنم

سید انور ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰:۴۴ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر
متشکر از مطالب زیباتون
اگه امکانش هست بهم بگید که (ق) ، امضای حکاکی چه کسی هستش سپاسگزارم

محمد باقر بنابی فرد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱:۱۰ ب٫ظ

سلام
با تشکر از شما
از اساتید جوان و بنام رکاب ساز زنجان نیز در مطلب خود استفاده کنید
اگر چه زنجان در خلق آثار نقره و ملیله کاری از مراکز بنام ایران و جهان است در خصوص رکاب انگشتر نیز جزو برترینها می باشد
باتشکر.

غلامحسین زاهدیپور ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۵:۱۴ ب٫ظ

سلام
درود برشما اطلاعات زیادی درباره اساتید در رشته انگشتر سازی نقره و حکاکی بدست آوردم بنده مدت ۳ یا ۴ ماه با این رشته از هنر ایرانی آشنا شده ام و علاقه شدیدی به این رشته پیدا نموده ام با تشکرشما.

ماني جوانمردي ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۸:۱۶ ق٫ظ

باسلام و تشكر از توضيحات كامل و مفيدتون
من خارج از ايران هستم و ميخواهم انگشتر خريداري كنم
لطفا راهنمايي كنيد
متشكرم

Khalili ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ ق٫ظ

قیمت رکابهای انگشتز استاد سجاد شاکری میدونین چنده، وقتی یه انگشتر سایز میشه مهر استاد از میره چقدر از ارزش انگشتر کم میشه

محمد ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ ب٫ظ

سلام اینکه ازرکاب سازان برجسته اصفهان صحبتی نشده جای نامل دارد ….امیدوارم اسامی رکابسازان قدیم وجدید رابه طورکامل بنویسید

محمد خالص ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۵:۳۴ ق٫ظ

انگشتر مردانه عقیق یمنی نفیس ۱۰۱۲

می خوام چه طور سفارش بدم

امین ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۴۶ ب٫ظ

با سلام عرض ادب
ی انگشتر یمن ۶ ضلعی رگه داره جیگری بغل رکاب کلا مخراجیه اصلی ۳۱ گرمی ۸سال ساخت هست از کارا خودتون تویه رکاب حک شده حمید زنگی لطفا قیمته شو بهم بگین

برچسب ها :
انگشترهای فروش رفتهS RINGS
خبرنامه NEWSLETTERS
برای عضویت در خبرنامه اینترنتی وبسایت پارس جواهر لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.