برای مشاهده تصویر در حالت تمام صفحه ، به روی آن کلیک کنید
کد محصول2859
جنسیتمردانه
نوع گوهرخطی
جنس گوهرعقیق
اصالت گوهرطبیعی
نوشته نگینکلمه الله هی العلیا
نوع و سبک خطخط نستعلیق گود از راست
استاد خط و حکاکیمحمدمجتبی آتشباز ، شیراز
امضا و توقیع حکاکمیرزا
جنس رکابنقره
نوع رکابدست ساز
سبک و مدل رکابذوالفقاری
مهر رکاب سازسید ولی
فروخته شده

انگشتر عقیق خط میرزا

حکاکی عبارت “کلمه الله هی العلیا” توسط آقای محمدمجتبی آتشباز ، شیراز

رکاب نقره دست‌ساز دو قاب شیرازی مدل ذوالفقاری مُهر رکابسازی استاد سید ولی

سنگ نگین عقیق هندی طبیعی با بهسازی رنگی (رنگ شده)

فروخته شده

سوره : التوبة آیه : 40

إِلا تَنصرُوهُ فَقَدْ نَصرَهُ اللهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كفَرُوا ثَاني اثْنَينِ إِذْ هُمَا في الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصحِبِهِ لا تحْزَنْ إِنَّ اللهَ مَعنَا فَأَنزَلَ اللهُ سكينَتَهُ عَلَيْهِ وَ أَيّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا وَ جَعَلَ كلِمَةَ الَّذِينَ كفَرُوا السفْليوَ كلِمَةُ اللهِ هِي العُليَا وَ اللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ

انگشتر عقیق خط میرزا 2859 خط میرزا حکاکی عبارت کلمه الله هی العلیا 2859

تفسیر اطيب البيان

اگر او را ياري نكنيد به تحقيق خدا او را ياري خواهد كرد همچنانكه زمانيكه كفار او را بيرون كردند،در حاليكه او دومي از دو نفر بود، زمانيكه آندودر غار بودند و او به همراه خود گفت : نترس ، خدا با ماست ، پس خداوند آرامش و سكينه خود را بر او نازل كردو او را با سپاهي كه ديده نمي شوند ياري نمود وكلمه كساني را كه كفر ورزيدند پست نمود، آري كلمه خدا غالب و والاست وخدا مقتدر و درست كردار است

خطاب به مؤمنان مي فرمايد: اگر پيامبر را ياري نكنيد، خداوند او را ياري مي نمايد، در زمانيكه دشمنان او را احاطه كرده وزمانيكه او را از مكه بيرون كردند و جز اين نبود كه آنها دو نفر بودند كه بنا برروايات قطعي شخص همراه پيامبر ابوبكر بود و آنها در غار ثور بودند، زمانيكه پيامبر(ص ) به همراهش ابوبكر گفت : اندوهناك نباش ، چون مقصود از حزن اندوه ناشي از ترس است ، لذا پيامبر(ص ) چون در ابوبكر آثار و حالات اندوه وترس را مشاهده نمود به او فرمود: از ترس تنهايي و غربت و بي كسي و فراواني دشمن و اتحاد آنها و اينكه ما را تعقيب كرده اند، غمناك نباش ، چون خداي سبحان باماست ، او مرا بر دشمنانم ياري مي دهد، پس خداوند سكينه و آرامش خود را بر پيامبر(ص ) نازل فرمود و او را با ملائكه ياري نمود، بطوريكه ملائكه او را از ديد تعقيب كنندگان پنهان داشتند و خداوند كلمه كفر را حقير و پست نمود، پس كفار با همه سعي بليغشان ، كلمه كفرشان غير نافذ و غير مؤثر است و نابود مي شود و همانطور كه اتحادي كه كفار در دارالندوه نمودند كه پيامبر(ص )را كشته و نور حق را خاموش نمائيد بي اثر و باطل گرديد،و كلمه خداوند والا و برتر است و مراد از آن وعده نصرت ، اظهار دين و تمام نمودن نور هدايت است كه سرانجام غالب و قاهر خواهد بود و خداوند مقتدر و شكست ناپذير و حكيمي است كه جهل در او راه ندارد و هرگز در آنچه مي خواهد و عمل مي كند اشتباه نمي كند، پس او اولياء خود را ذليل نمي كند و به نصرت و ياري كساني كه استحقاق دارند حكم رانده است ، لذا كلمه خدا غالب و ابدي است و از نظرنحوي كلمه (كفر) منصوب به فعل (جعل )است ، اما (كلمه الله ) مبتدا و مرفوع است و ارتباطي به فعل (جعل ) ندارد.


انگشتر مردانه عقیق خطی

عبارت “لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظی” حکاکی میرزا عمل آقای محمدمجتبی آتش‌باز

رکاب نقره دست ساز دو قاب شیرازی با مُهر انگشترسازی شیرازی سید حمید

انگشتر مردانه عقیق خطی 2254.1 انگشتر عقیق خط میرزا 2254.1

فروخته شده

خواص ذكر “لاحول ولا قوة الا بالله”

اذكاری كه توصیه شده‌اند، علاوه بر آن كه باعث غفلت‌زدایى از انسان مى‌شوند، معارف الهى را نیز آموزش مى‌دهند و ره‌توشه معرفتى مسافران به سوى خدا را فراهم مى‌كنند، چنانكه ذكر شریف «لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظیم» كه از گنجینه‌هاى آسمانی می‌باشد:

«قال الله تعالى لنبیه صلى الله علیه و آله و سلم فی لیلة المعراج: اعطیتك كلمتین من خزائن عرشی لا حول و لا قوة الا بالله و لا منجا منك الا الیك معناى بلند و فواید فراوانى دارد.

امام باقر(سلام الله علیه) در تفسیر این ذكر فرمودند: آنجا كه قدرتى را به جا صرف كرده و خدا را اطاعت كرده‌اید، این قدرت بر اطاعت، از ناحیه خداست و آنجا كه معصیت نكرده‌اید، در حقیقت، عنایت الهى بین شما و آن معصیت حائل شده است. پس لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم یعنى: لا حول لنا عن معصیة الله الا بعون الله و لا قوة لنا على طاعة الله الا بتوفیق الله عزوجل.

گاهى انسان را به گناه دعوت مى‌كنند، اما مانعى در مسیرش پدید مى‌آید. او نمى‌داند راهى كه به آن دعوت شده است، راه گناه است و یا نمى‌داند چرا راه‌بندان شد، اما بعد مى‌فهمد او را به مجلس گناه دعوت كرده بودند و این راه‌بندان، همان حول الهى بود كه بین او و گناه حائل شد. این كه ما در نماز مى‌گوییم: «بحول الله و قوته اقوم و اقعد» به این معنا نیست كه فقط در حال نماز كه برمى‌خیزیم و می‌نشینیم، بقوة الله است؛ بلكه به این معناست كه همه حركات و سكنات ما، در نماز و در غیر نماز به قوت الهى است.

پیامبر اكرم(صلى الله علیه و آله) این ذكر شریف را ذكر فرشتگان حامل عرش معرفى كرده است: تسبیح حملة العرش و در برخى روایات تفسیرى آمده است كه فرشتگان حامل عرش نیز كه ذات اقدس خداوند از آنان به الذین یحملون العرش یاد مى‌كند، هنگامى كه حمل عرش الهى، یعنى مقام فرمانروایى خدا، برایشان دشوار بود ذكر «لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظیم» را به آنان آموختند: “اعلمكم كلمات تقولونها یخف بها علیكم. قالوا: و ما هی؟ قال: تقولون: بسم الله الرحمن الرحیم ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم و صلى الله على محمد و آله الطیبین فقالوها فحملوه.

شاید چنین ذكرى براى فرشتگان دفع سختی و دشواری باشد. لیكن، «بحول الله و قوته اقوم و اقعد» در نماز مصداقى از آن اصل كلى است. زیرا «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم»؛ یعنى، هیچ جا منع و همچنین قدرت و توانى نیست مگر به عنایت ذات اقدس خداوند و اختصاصى به نماز یا غیر نماز و نیز اختصاصى به انسان و غیر او ندارد.

امام باقر(علیه‌السلام) فرمودند: شخصى به نام شبیه هذلى، حضور پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) آمده و عرض كرد: اى پیامبر خدا! پیرمردى هستم كه سنم بالا است و كارهایى مانند نماز، روزه، حج و جهاد را كه قبلا انجام می‌دادم، اكنون نمى‌توانم انجام دهم. اى رسول خدا! سخنى به من بیاموز كه ثواب خداوند را نصیبم سازد و بر من آسان گیر اى رسول خدا!

حضرت فرمودند: سخنت را تكرار كن و او تكرار كرد. و به همین ترتیب تا سه بار سخن خود را تكرار كرد. آنگاه پیامبر(صلی الله علیه و آله) به او فرمودند: اطراف تو هیچ درخت و گلى نبود، مگر این كه دلشان به حالت سوخت و برایت گریه كردند. پس از نماز صبح ده بار بگو «سبحان الله العظیم و بحمده و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم»؛ (خداى بزرگ را منزه می‌دانم و به ثناى او مشغولم و هیچ توان و نیرویى جز با یارى خداى بزرگ بلند مرتبه بزرگ نیست) كه همانا خداوند بزرگ با این ذكر تو را از كورى، دیوانگى، جذام، فقر و زیر آوار ماندن محفوظ مى‌دارد.

عرض كرد: اى رسول خدا،این ذكر براى دنیا بود، براى آخرت چه؟ پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمودند: اللهم اهدنى من عندك، وافض ‍ على من فضلك وانشر على من رحمتك و انزل على من بركاتك؛ (خداوندا! مرا از جانب خود راهنمایى نما و از فضل خویش بهره‌مند ساز، از رحمت خود بر من فرو ریز و از بركات خود بر من نازل فرما.)

حضرت صادق(علیه‌السلام) فرمودند: این دستورات را گویى او با دستانش گرفت و رفت. آنگاه پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: بدانید كه همانا اگر او در روز قیامت بیاید و این اذكار را عمدا ترك نكرده باشد، خداوند هشت در بهشت را به روى او باز مى‌كند كه از هر درى كه خواست وارد شود.

مرجع : سایت تبیان

۳:۵۶ ق٫ظ انگشتری خطی
انگشتر ظریف عقیق خطی 7175 موجود
انگشتر ظریف عقیق خطی حکاکی گود دستی به سبک سنتی با کمانچه به روی عقیق با خط نستعلیق از راست ذکر یا رحمن کل شی و راحمه رکاب دست‌ساز سایز…
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ انگشتری خطی مشاهده محصول
انگشتر عقیق خطی یا علی ملیله 7174 موجود
انگشتر عقیق خطی حکاکی دستی گود متن عبارت یا علی با قرینه‌سازی و کالیگرافی زیبای خط نستعلیق از راست رکاب نقره دست‌ساز مردانه ملیله سایز 62 - 62.5 ساخته مرحوم…
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ انگشتری خطی مشاهده محصول
انگشتر مردانه عقیق خطی اللهم اجعل 7172 موجود
انگشتر مردانه عقیق خطی دعای "اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا" حکاکی گود خط نستعلیق از راست با امضای طاها توسط استاد حسن عطاریان مشهد رکاب نقره دست‌ساز مدل شیخ احمد…
۰۹ فروردین ۱۴۰۳ انگشتری خطی مشاهده محصول
انگشتر عقیق خطی یا الله محمود 7171 موجود
انگشتر عقیق خطی حکاکی گود از راست با خط ثلث شکسته ذکر یا الله محمود فی کل فعاله با امضای عبد توسط استاد عبدالمجید رحمانی مشهد رکاب نقره دست‌ساز مردانه…
انگشتر عقیق خطی مردانه ری احمد 7169 موجود
انگشتر عقیق خطی مردانه رکاب نقره دست‌ساز مدل فیلی با ابزار شیار بغل سایز 65 - 66 ساخته استاد عزتی با مهر ری احمد حکاکی سنتی خط نستعلیق گود از…
انگشتر عقیق خطی کوفی 7167 موجود
انگشتر عقیق خطی حکاکی دستی جدید با خط کوفی گود از راست متن الواثق بالله الغنی رکاب نقره دست‌ساز مدل بندی سایز 61.5 - 62 ساخته آقای شاهین حیدری سنگ…
محمد رضا زمهریری ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۶:۱۶ ق٫ظ

دوست و برادر ارجمند جناب مهندس بخشوده
ضمن سلام و آرزوی توفیق روز افزون ، تغییرات و صفحه آرایی جدید سایت بسیار جالب و در خور تقدیر و البته شایسته سلیقه خوب شماست ، موفق و موید و منصور باشید : یا حق .

انگشترهای فروش رفتهS RINGS
خبرنامه NEWSLETTERS
برای عضویت در خبرنامه اینترنتی وبسایت پارس جواهر لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.