برای مشاهده تصویر در حالت تمام صفحه ، به روی آن کلیک کنید
کد محصول517
جنسیتمردانه
نوع نگینخطی قدیمی
سنگ نگینعقیق سرخ
اصالت نگینطبیعی ، بدون اصلاح و فرآوری
نوشته نگینالله اکبر
نوع و سبک خطکوفی مشجر
جنس رکابنقره
نوع رکابدست ساز
سبک و مدل رکابترکیبی حصیری شیاری
استاد رکاب سازحسن احمدی
مهر رکاب سازایران ساواس PJ
سایز رکاب انگشتر62.5 - 63
طول نگین19 میلیمتر
عرض نگین14 میلیمتر
وزن17.5 گرم
قیمتمتعلق به مجموعه پارس جواهر
موجود

با سلام و عرض ادب
جهت طی مراحل خرید و هماهنگی لازم برای ارسال کالا میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید :
آرش بخشوده ۱۲۲۶-۱۴۱-۰۹۱۲
ساعات تماس :
صبح 10 الی 13 | عصر 18 الی 21

انگشتر عقیق خطی کلکسیونی وزن 17.5 گرم

حکاکی دستی قدیمی و کمیاب خط کوفی مشجر ذکر شریف الله اکبر

رکاب نقره دست ساز مردانه سفارشی پارس جواهر (PJ) مدل ترکیبی شیاری – حصیری سایز 62.5 – 63 ساخته انگشترسازی استاد ساواس احمدی

سنگ نگین عقیق قدیمی اصل طبیعی سرخ رنگ به طول 19 و عرض 14 میلیمتر

این اثر نفیس متعلق به مجموعه پارس جواهر بوده و فروشی نمیباشد.

انگشتر عقیق خطی کلکسیونی f517_7

پرویزمختاری ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ ب٫ظ

باسلام و عرض ادب و احترام…
ضمن تشکر بابت ادامه رویه نمایش اثرهای فاخر…
جسارتا سوالی داشتم…
در معرفی این عقیق سرخ زیبا…
از واژه یمنی استفاده نشده…
آیا از قلم افتاده ؟؟؟
و یا در تایید یمنی بودن عقیق شک و شبهه ای هست؟
و یا اینکه عقیق کهنه ولی احتمالا آفریقایی باشد؟
تا جایی که بنده مطلعم جناب مهندس بخشوده…
در تایید اصالت عقیق بسیار سختگیر و با وسواس خاصی عمل میکنند و بسیار اتفاق افتاده عقیقی که مورد تایید ایشان هست باز هم نظریه چند کارشناس خبره را هم جویا میشوند…
که این حساسیت ویژه در انتخاب عقیقهایی که مرحوم حاج حسین جدی برای انگشترسازی انتخاب میکردند
نیز کاملا مشهود هستش…
به همین دلیل امروزه جدا از برند و کیفیت بالای رکابهای ساخت دست آن مرحوم…
سنگ نگین این انگشترها بسیار کمیاب و نادر بوده و از لحاظ کیفیت و طبع و رنگ در رسته ممتاز و فاخر قرار میگیرند…
باتشکر و سپاس…

Arash Bakhshoodeh ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ ب٫ظ

سلام و درود فراوان بر برادر بزرگوارم
امیدوارم شما و همه هموطنان عزیزم تندرست و کامروا باشند

در پاسخ به سوال شما در مورد ماهیت سنگ این انگشتر :
باید نخست به عرض برسونم که در نگین این انگشتر آنچه که حائز اهمیت هستش موضوع حکاکی مشتمل بر قدمت ، شیوه حکاکی ، نوع خط و ذکر شریف هستش و در اینجا تمرکز ما بیشتر بر مبحث حکاکی خلاصه شده اما این دلیل نمیشه که تشخیص منشا سنگ نادیده گرفته بشه و صحبتی در این مورد به میان نیاد
از منظر بخشوده تشخیص دقیق منشاء سنگ نگین فوق الذکر به دلیل کهنه گی و قدمت بالا دشوار بوده و نیاز به تجربه و دانشی داره که بنده ندارم و بایست از دوستان خبره و سنگ شناس در این خصوص یاد بگیرم و کسب رای بکنم و اما
چیزی که در اینجا کار تشخیص رو سخت و پیچیده میکنه اینه که در برخی از سنگهای عقیق رومی با رنگ سرخ حکاکی های کوفی خیلی قدیمی دیده شده و از آنجائیکه این سنگها شباهت بسیار زیادی به عقیق های یمنی دارند، کار تشخیص افتراقی با چالش مواجه هستش و تجربه بسیار بالایی میخواد که طی اون شما بخواین رای بدین که این سنگ یمنی هست یا نه و بنده معتقد هستم که اجماع نظر میتونه در این گونه موارد بسیار مفید باشه
البته در کنار اجماع نظر ، وجود نمونه های مشابه موزه ای و قیاس اونها در تشخیص نوع و منشا سنگ میتونه مفید واقع بشه
خلاصه کلام اینکه بخشوده نتونست به طور دقیق تشخیص بده که این سنگ مال کجا هستش
اینجاست که تفاوت و فاصله یک فرد تازه کار مثل بنده با اساتید مجربی نظیر مرحوم استاد جدی که سالها در این کار سابقه داشتند ، مشخص میشه
بله برادر مختاری عزیزم
باید ماه ها و سالها بگذره و نمونه های زیادی در طبع ها و رنگ های متفاوت با “تعریف مشخص” و “درست” دیده بشه تا بشه به “راستی” و “صحت” اظهار نظر کرد
در انتهای صحبت باید به عرض برسونم که بنده هنوز در ابتدای مسیر هستم و خیلی از سنگها رو به طور دقیق نمیشناسم و باید از اساتید فن و بزرگان یاد بگیرم و اگر جایی هم اشتباه تشخیص دارم باید در جهت تصحیح خطای خودم تلاش بکنم
از شما بابت دقت نظر و طرح سوالات مفید سپاسگزارم.

پرویزمختاری ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ ب٫ظ

باسلام و عرض ادب و احترام…
در مورد بحث اصالت این عقیق…
وقتی اساتید صاحب نظر و خبره ای همچون جناب مهندس بخشوده اینقدر محتاط و دست به عصا نظر میدهند خیلی ظریف امثال ما رو متوجه جریانی میکنند که اخیرا در فضای مجازی تعدادی که کم نیستند،
عقیق ها رو با رنگ و لعاب خاص،چنان تصویر جذابی جلوه گر میکنند که در حقیقت سرابی بیش نیست!!!
منظور بنده عقیقهایی هست که در اینستاگرام با عکسهای بهبود یافته چنان دلبری میکنند که هوش از سر همه پرانده!
اگر بگم در این جریان مافیایی شکل گرفته گزافه گویی نیست…
مافیایی که در ….. قیمتهای کلان رد و بدل میشه که البته این ظاهر قضیه هست و در باطن دامی پهن شده تا یک تازه کار وسوسه شده و به دام بیفتد!
موضوع تاسف برانگیز تر اینه که؛
هر عقیق ترجیحا سرخ آبدار طوقدار میشه عقیق سرخ یمنی کهنه و موزه ای و کلکسیونی و سلطان و شاه عقیق و به به و چه چه!!!
حالا واسه کی مهمه این عقیق اصلا مال کجاست؟
یا اصلا طبیعی هست یا نه؟!
این راه انحرافی تبدیل شده به گسل یا بهتر بگم دره ای که اگر کمی هیجان زده شویم به قعر دره پرت میشیم و ما می مونیم با عقیقی که چند ده میلیون پولش رو دادیم ولی الان چند صدهزار تومن هم مشتری نداره!

Arash Bakhshoodeh ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۱۸ ب٫ظ

درود بر شما
بنده اعتقاد دارم که در مبحث سنگ شناسی ما باید همیشه دانش آموز باشیم و تلاش بکنیم که زود به قطعیت نرسیم بلکه به دیده شک به آنچه که رای قاطع داده ایم ، دوباره نگاه کرده و از تعصب دوری بکنیم
در بسیاری از موارد سنگها به شدت شبیه هم هستند و جز با تجهیزات جواهرشناسی و سواد لازم نمیشه نظر دقیق داد و بسیاری از سنگهای عقیق از معادن مختلف دنیا ، تشابهات فراوانی دارند و در بسیاری از موارد نمیشه دقیق گفت که سنگی که در دست ماست منشاء یمنی داره یا نه
و همچنین به دلیل قدیمی بودن حکاکی یا … نمیشه نسخه یمنی بودن برای سنگ عقیق پیچید
ما باید بارها و بارها سنگهای یمنی رو ببینیم و چشم ما به طبع و رنگ اونها عادت بکنه و بعد با احتیاط رای به یمنی بودن صادر کنیم وانگهی ممکنه سنگهای عقیق زیبایی در کنار گوشه این زمین خاکی پیدا بشه که خیلی زیباتر از عقیق های یمن باشه
این صحبت بنده از مبحث بهسازی عقیق خارج هستش و در مورد سنگهای طبیعی و اصل صحبت میکنم و موضوع سنگهای طبیعی حرارت دیده و یا رنگ شده که غیر اصل هستند مد نظر بنده نیست
در حقیقت آنچه که اصالت سنگ رو مخدوش میکنه دست بردن در ذات و طبیعت سنگ به منظور زیباتر دیده شدن هسش و عموما در بازار آنچه که محوریت داره زیبایی سنگ بدون در نظر گرفتن اصالت هستش
اکثرا ما به سادگی نمیتونیم بهسازی سنگ ها رو تشخیص بدیم و برای تشخیص و افتراق باید اولا سواد و ثانیا تجهیزات لازم رو داشته باشیم و شما جایی که این دو عامل مهم رو ندارند باید احتیاط بکنید و صرفا به توصیف و تعریف فروشنده بسنده نکنید و این صحبت صرفا مختص ایران نیست :
در طول دوران کاری بارها بنده با افرادی مواجه شده ام که در سفرهای خارجی به کشورهای جنوب شرقی آسیا و خرید جواهرات مورد کلاهبرداری واقع شده اند و حتی به آنها شناسنامه جواهر هم داده شده ولی چه فایده که….
پس چه کار باید کرد؟
پاسخ اصولی شاید چنین به نظر برسه :
مطالعه منابع معتبر سنگ شناسی
دیدن تصاویر دقیق و کلیپهای علمی جواهرشناسی در فضای مجازی
ارتباط با کسبه حرفه ای و دیدن موارد اصل به طور حضوری
فراگیری استفاده از تجهیزات و ادوات سنگ شناسی

شما هم اگر چیزی به ذهنتون میاد که میتونه به شناخت بیشتر و دقیق تر کمک بکنه بفرمائید

پرویزمختاری ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۴۹ ب٫ظ

باسلام و عرض ادب مجدد…
انگشترهای عقیق که از پدران و بزرگترها برای ما به یادگار مونده…
بیانگر یک واقعیت مهم هست که آنها هم با این چالش شناخت و تشخیص عقیقهای احیا شده با عقیقهای اصیل و طبیعی یمنی مواجه بودند…
و چون امکانات کافی و عدم تجربه( نبود رسانه های تصویری برای آموزش دیدن) در اختیار شان نبوده…
اکثریت از عقیقهای تیره یمنی( خرمایی و کبدی و سرخ تیره خصوصا از خانواده جزع) استفاده میکردند که ریسک خیلی کمی داشته…
وجود کسبه باوجدان و باایمان در این صنف هم مزید بر علت میشد تا یک شخص بی تجربه هم براحتی میتوانست در شهر و دیارش یا در سفری زیارتی، بتواند عقیق اصیل یمنی رو تهیه بکند…
این نوع عقیقها دارای طبع بخصوص چرب مانند…
دارای گرفتگی و سنگینی رنگ…با رگه ها و بافت های نامنظم کار را برای تشخیص اصالت و طبیعی بودن عقیق بسیار راحت میکرده…
طبعی که مختص یمن بوده و استفاده از این طبع بسیار فراگیر بوده…صدالبته امروزه برای جوانان کم تجربه و حتی فروشندگان شناخته شده و خبره های باتجربه جذابیت لازم رو ایجاد نمیکه…
دلیلش هم با توجه گردش مالی عقیقهای سرخ آبدار و سواستفاده هایی که از این رنگ عقیق پرطرفدار میشه کاملا مشخصه…
ناگفته نماند در بین عقیقهای یمنی قدیمی رنگهای روشن آبدار مثل عقیق سفید و کبود و پرتغالی و زرد و حتی سرخ وجود داشته و دارد که در مورد عقیق سرخ آبدار حتی امروزه هم به اطمینان لازم برای عدم احیای رنگ عقیق نرسیدیم و اختلاف نظر زیاد هست…
در کل امروزه اکثر علاقه مندان به سمت عقیقهایی سوق داده شدند که اصالت آنها به شدت دارای شک و شبهه و حتی مردود هستش…
و چون دوستان تحت تاثیر تبلیغات روی رنگ و لعاب عقیق قرار گرفته اند اصالت عقیق در اولویت اول و دوم هم نیست…
نمیشود ذائقه علاقه مندان امروزی رو به سمت قدیمی ها سوق داد چون در آن دوران فلسفه استفاده از انگشتر نقره عقیق،،، بعد معنوی و ثوابش مد نظر بوده…
ولی امروزه متاسفانه در بعضی از دوستان بحث تجاری و حتی خودنمایی و فخرفروشی نمود بیشتری دارد…

وحید سیف ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۲۷ ب٫ظ

جدا از خود جواهر و نگین های طبیعت خود استاد هم یک جواهر کمیاب هستند.
خیلی خوشحالم که با این سایت بی نظیر و استادی بی نظیر تر مثل آقای بخشوده آشنا شدم

Arash Bakhshoodeh ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۴۳ ب٫ظ

سلام برادر عزیز جناب آقای سیف
از بابت لطف و محبت حضرتعالی سپاسگزارم و امیدوارم خدمتگزار شایسته ای برای شما و همچنین هموطنان عزیزم باشم
ارادتمندم عزیز دل

خبرنامه NEWSLETTERS
برای عضویت در خبرنامه اینترنتی وبسایت پارس جواهر لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.