برای مشاهده تصویر در حالت تمام صفحه ، به روی آن کلیک کنید
کد محصول272
جنسیتمردانه
نوع نگینغیرخطی
سنگ نگینعقیق آلبالویی تیره یمنی
اصالت نگینطبیعی بدون اصلاح و فرآوری
جنس رکابنقره
نوع رکابدست ساز
سبک و مدل رکابچهار جناغ شیاری
استاد رکاب سازمحمد مهین غفاری تبریز
مهر رکاب سازMT
سایز رکاب انگشتر61.5 - 62
طول نگین10 میلیمتر (ارتفاع)
قطر نگین12 میلیمتر
وزن14.3 گرم
قیمت3.400.000 تومان
فروخته شده

انگشتر عقیق یمنی وزن 14.3 گرم

رکاب نقره دست ساز چهار جناغِ تمام شیاری سایز 61.5 – 62 ساخته استاد محمد مهین غفاری تبریز با مُهرِ (MT)

عقیق یمانی به رنگ آلبالویی تیره (کیفیت عالی) با تراش قُبه ای به قطر 12 و ارتفاع 10 میلیمتر

قیمت 3.400.000 تومان

(این انگشتر از ساخته های استاد در حدود 20 الی 25 سال پیش است. کیفیت نگین فوق العاده بوده و انگشتر به علت کارکردِ کم در حدِ نو و تازه است. جهت تایید عمر و کارشناسی مُهرِ سازنده با استاد ابراهیم نوبهار در تبریز تماس گرفته شد.)

****

انگشتر عقیق یمنی

رکابساز : استاد محمد مهین غفاری تبریزی

رکاب شبکه دور باز نقره دست ساز با مهر رکابِ (M تبریز)

رکاب انگشتر عقیق یمنی 1079انگشتر عقیق یمنی 1079

پرویز مختاری ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۴:۲۲ ب٫ظ

باسلام و عرض ادب و احترام خدمت جناب مهندس بخشوده…
بنده شنیدم در قدیم مرسوم بوده اکثر خبرگان عقیق شناسان و اساتید و یا حتی عامه مردم…
علاقه مند به استفاده از فرم و رنگ خاصی از عقیق بودند…
که اکثرا عقیهای کبدی و خرمایی و سرخهای تیره و کلا عقیقهای مات و چرب موم مانند بوده اند…
که شاید اکثرشان بدون تراش بوده اند و یا حتی شاید اولویت اول…فرم رنگ و طبع عقیق بوده بعد بحث تراش که احتمالا اکثر مردم شناخت کافی از تراش نداشتند…
و‌همچین عقیق آلبالویی با کیفیت و کمیابی در قیاس انتخاب با یک عقیق سرخ آبدار لامپی و تیغ آب…
در اولویت انتخاب قرار داشته و بر عکس الان که عقیقهای سرخ آبدار جولان میدهند…

Arash Bakhshoodeh ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۷:۵۶ ب٫ظ

علیک سلام
درود بر شما
به نظر بنده در مورد استفاده پیشینیان از انگشتر عقیق یمنی و سلیقه آنها در انتخاب سنگ برتر میتوان به نمونه های بکر موجود در کلکسیونهای شخصی و موزه ها مراجعه کرد و با دیدن شواهد لازم ،نظر صحیح را بیان نمود.
البته با توجه به کنکاشی که در این خصوص بنده انجام دادم و همچنین نمونه های بر جا مانده از انگشترهای فاخر ساخته شده توسط مرحوم استاد حاج محمدحسین جدی ، میتوان به سادگی فاصله بین موارد بازاری موجود و حقایق سنگ عقیق فاصله زیادی را مشاهده کرد. در این خصوص ادامه صحبت ممکن هستش که به مجادله ، نفی ، انکار و اثبات منجر بشه و به ایجاد جبهه منفی منجر بشه ….
بنده اصلا نظر خاصی در مورد عقیقهای سرخ آبدار لامپی ندارم و احساس میکنم تحلیل این نوع از عقیقها به همفکری به دور از مطامع تجاری نیاز داره و میشه وجود این عقیقهای نوظهور در بازار به نوعی ریشه یابی کرد.
برای بنده معیار انتخاب بهترین انگشتر عقیق یمنی و به تبع اون گرانترین انگشتر عقیق یمن ، آثار بر جای مانده از مرحوم استاد جدی هستش.

پرویز مختاری ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۳۴ ق٫ظ

احسنت به شما که حق مطلب رو ادا کردید
البته که نمیشود مخالفتی با عقیقهای سرخ آبدار و زیبا کرد…
چرا در حال حاضر…اکثریت درخواستها و علاقه ها و مانور به روی این طبع عقیق متمرکز شده…
و بازار تجاری بسیار خوبی پدید آورده…
بنده با بعضی از فروشندگان ارتباط نزدیک دارم که از این فضای پرسود فروش عقیقهای آبدار و سودهای میلیونی و گاها چند ده میلیونی بسیار خشنود هستند

برای همین تلاشهای جناب بخشوده واقعا جای تقدیر و تشکر دارددر جهت معرفی عقیهای بکر قدیمی که شاید باب طبع و سلیقه علاقه‌مندان جوان و امروزی نباشد و به قول بعضی ها چشمگیر نیست اما حق مطلب همین عقیقهای اصیل و زیبا هستند که توسط جناب بخشوده به سختی و با وسواس خیلی زیاد تهیه میگردند و با سود بسیار ناچیز بفروش میرسند که نیت و رسالت ایشان از ایجاد این چرخه پر زحمت و خسته کننده فقط مبحث معنوی و شناساندن تیپها و طبعهای مختلف سنگها و بخصوص عقیق میباشد…
موردی که متاسفانه در این آشفته بازار علاقه مند کمتری دارد و کمتر به چشم می آید…

بحث گران ترین انگشتر رو فرمودید…
بنده شنیدم که در گذشته علما و بعضی از مردم و تجار و کسبه… برای خریدن انگشتر وسع نظر داشتند و حتی گاهی انگشترهایی که بدست داشتند با نیمی از اموال و سرمایه شان برابری میکرده دلیلش برمیگرده به ارزش معنوی و ثواب زیاد انگشتر به دست داشتن…
که در حال حاضر مقداری کمرنگ تر شده…
پیشنهاد میکنم بعد از قسمت توضیحات انگشتری که ارائه میکنید« عقیقهای با اصالت یمنی» در باب معنویات و احادیثی که در این زمینه بجا مانده و همچنین ثواب انگشتر به دست داشتن توضیحاتی هر چند مختصر ارائه نمایید تا محصول ارائه شده با حال و هوای معنوی درهم آمیخته شود
به نظرم جذابیتی چند برابر بر سایت حاکم میشود…

با تشکر از زحمات جناب مهندس در این حرفه و همچنین سعه صدر و حوصله زیاد برای جوابگویی به سوالات و مطالب پرشمار بنده که خیلی وقتها از حوصله پاسخگویی خارج میشود…

Arash Bakhshoodeh ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۰۵ ب٫ظ

سلام مجدد بر شما
راستش رو بخواید بنده با این تعاریف و … که از روی لطف و محبت انجام دادید ، بیشتر حس شرمندگی بهم دست داد
از شما و دوستان به عنوان یه برادر کوچکتر تمنا میکنم که صحبتها بیشتر در محور مسایل فنی و آموزش و پرسش و پاسخ باشه
از اینکه بنده رو لایق این صحبت دونستید از شما سپاسگزارم و امیدوارم بتونم در راهی که در پیش روی ما هستش، مفید و مثمر به ثمر باشم
معمولا هر کسی در انتخاب انگشتر و نگین سلیقه خاص خودش رو داره و این انتخاب و سلایق همه محترم هستند. چه بسا یه نفر از یه انگشتر بسیار ساده نقره لذت ببره و از استفاده اون حس مثبتی داشته باشه…. همین حس مهمترین بخش استفاده از یک زیور هستش و بنده به همین حس معتقد هستم
به نظرم تعاریفی که فروشنده ها به اجناسشون میدن و میخوان جنسشون رو زیبا جلوه بدند قسمت طبیعی و روال عادی هر فروشی هستش اما جایی که تعاریف خارج از حقیقت محصول باشه میتونه محل اشکال باشه.
بنده در به کار بردن یا نبردن روایات در کنار مشخصات محصول اصلا اشکالی نمیبینم و معتقد هستم میتونه به دانش و آگاهی افراد در این خصوص کمک زیادی بکنه اما خیلی از جاها مشاهده میشه که این تعاریف از حیطه منطق و عرف و شرع خارج شده و خریدار بیشتر از هنر و زیبایی وارد فاز خواص و فرعیات شده…. بنده مخالف این موضوع هستم و معقدم در نهایت این نگرش در خرید باعث سوء استفاده و زیان مالی و روحی خریدار میتونه بشه
برای همین بهتر اینه که حواس خریدار محترم رو به مشخصات اصلی محصول متمرکز بکنیم و بزاریم تصمیم مشتری بر اساس حقایق موجود محصول باشه
البته صحبتهای بنده رو نفی کننده خیلی از این خواص متافیزیکی و …. ندونید.
هر کسی میتونه از روی عقل علمی ، حقیقت روشن و با مطالعه به مسایل مربوطه بپردازه و تصمیم خودش رو بگیره… و چه بهتر که همه به عقاید و سلایق هم احترام بگزارند و در صدد تحمیل خط فکری و ایده خودشون نباشند.
به نظر بنده توضیحاتی که دادم شاید بتونه منظور حقیر رو برسونه
در پناه حق باشید عزیز دل

خبرنامه NEWSLETTERS
برای عضویت در خبرنامه اینترنتی وبسایت پارس جواهر لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.