برای مشاهده تصویر در حالت تمام صفحه ، به روی آن کلیک کنید
نوع گوهرخطی قدیمی
جنس گوهرجزع عالی
نوشته نگینوَ یُسبِّحُ الرَّعدُ بِحَمدهِ وَ المَلاَئِکةُ مِن خِیفتهِ
نوع و سبک خطکوپال برجسته
استاد خط و حکاکی*
امضا و توقیع حکاک*
جنس رکابطلا
نوع رکابدست ساز
استاد رکاب سازمرحوم قدیمیان
فروخته شده

انگشتر فاخر طلا خط کوپال

حکاکی عالی قدیمی سنتی به سبک کوپال برجسته عبارت “وَ یُسبِّحُ الرَّعدُ بِحَمدهِ وَ المَلاَئِکةُ مِن خِیفتهِ” (سوره رعد آیه سیزدهم)

رکاب دست‌ساز ساخته مرحوم استاد قدیمیان

سنگ نگین جزع اصل با کیفیت عالی

فروش رفته

انگشتر فاخر طلا خط کوپال قدیمیان پارس جواهر انگشتر فاخر جزع خط کوپال پارس جواهر انگشتر فاخر طلا پارس جواهر رکاب طلا دست‌ساز استاد قدیمیان

رعد بحمد خدا و ملائكه از ترس، او را تسبيح ميگويند

روشن است حمد و ستایش آن گاه درپی دارنده تسبیح و تنزیه است که الفاظ انتخاب شده و معانی قصد شده برای ستایش خدا، مستلزم هیچ گونه نقص و عیبی برای او نباشد.

مسبحات قرآن

همه موجودات عالم بطور تكوين، امر خداى را مى ‏فهمند

قرآن کریم می فرماید ذره ای از ذرات عالم نیست که پرستنده حق نباشد، همچنانکه انسانی نیست و لو نا آگاهانه که پرستندة حق نباشد. تنها شما خدا را تسبیح نمی کنید و حمد و ثنا نمی گویید، همه اشیاء خدا را تسبیح می کنند و حمد و ثنا می گویند. در این زمینه آیاتی داریم:

۱- «سبح لله ما فی السماوات و الأرض و هو العزیز الحکیم؛ هر چه در زمین و آسمانهاست همه به تسبیح و ستایش یکتا خدای که مقتدر و حکیم است مشغولند» (سوره حدید/ آیه 1).

۲- «سبح لله ما فی السماوات و ما فی الأرض و هو العزیز الحکیم؛ هرچه در زمین و آسمانهاست همه به تسبیح و ستایش یکتا خدای که مقتدر و حکیم است مشغولند»(سوره حشر آیه1).

۳- «یسبح له ما فی السموات و الأرض و هو العزیز الحکیم؛ و آنچه در آسمانها و زمین است همه به تسبیح و ستایش (اوصاف) جمال و جلالش مشغولند و اوست یکتا خدای مقتدر حکیم»(سوره حشر آیه 24).

۴- «یسبح لله ما فی السموات و ما فی الأرض له الملک و له الحمد؛ هرچه در زمین و آسمانهاست همه به تسبیح و ستایش خدا مشغولند که ملک هستی و ستایش عالم برای اوست» (سوره تغابن آیه 1).

۵- «و ان من شیء إلا یسبح بحمده و لکن لا تفقهون تسبیحهم؛ و هیچ موجودی نیست جز آنکه ذکرش تسبیح و ستایش حضرت اوست ولیکن شما تسبیح آنها را فهم نمی کنید» (سوره اسراء آیه 44).

هم چنان كه قرآن كريم می‏فرمايد:

۶- و نيز فرموده: (كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ، همه در عبادت اويند)، ( سوره بقره آيه 116 )

و خشيت جز همين انفعال شعورى، چيز ديگرى نيست، و بنا بر اين سنگ كوه از خشيت خدا فرو می‏غلطد،

۹- و آيه شريفه جارى مجراى آيه: (وَ يُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ، وَ الْمَلائِكَةُ مِنْ خِيفَتِهِ، رعد بحمد خدا و ملائكه از ترس، او را تسبيح ميگويند).( سوره رعد آيه 13 )

۱۰- و آيه وَ لِلَّهِ يَسْجُدُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ، طَوْعاً وَ كَرْهاً، وَ ظِلالُهُمْ بِالْغدُوِّ وَ الْآصالِ، براى خدا همه آن كسانى كه در آسمانها و زمينند سجده میكنند، چه با اختيار و چه بى اختيار، و حتى سايه‏ هايشان در صبح و شب) ميباشد كه صداى رعد آسمان را، تسبيح و حمد خدا دانسته، سايه آنها را سجده خداى سبحان معرفى میكند و از قبيل آياتى ديگر، كه می‏بينيد سخن در آنها از باب تحليل جريان يافته است.( سوره رعد آيه 15 )

جان کلام اینست که : هیچ چیزی در عالم نیست، هیچ ذره ای در عالم نیست مگر اینکه مسبح و حامد پروردگار است.

انگشتر قدیمی عقیق خطی قاجاری f138 موجود
انگشتر قدیمی عقیق خطی حکاکی قاجاری به شیوه سنتی گود از راست عبارت "انک علی کل شیء قدیر" رکاب نقره دست ساز مردانه سایز 61.5 - 62 مدل عرب ساده…
انگشتر عقیق رکاب طلا فدیوم جدی j108 فروخته شده
انگشتر عقیق رکاب طلا فدیوم دست‌ساز مردانه ساخته مرحوم استاد حاج محمدحسین جدی تهران حکاکی سنتی قدیمی گود با خط کوفی از چپ متن ذکر ماشاءالله لا قوه الا بالله…
انگشتر مردانه جزع یمانی فدیوم حاج حسین جدی 107 موجود
انگشتر مردانه جزع یمانی رکاب فدیوم دست‌ساز فیلی با ابزار خیاری راست‌خط ساخته مرحوم استاد حاج محمدحسین جدی تهران سنگ نگین جزع طوق‌دار سرخ یمنی اصل طبیعی کهنه قواره‌دار و…
انگشتر فدیوم جدی حدید صینی هفت جلاله فروخته شده
انگشتر فدیوم جدی حدید صینی خطی حکاکی سنتی گود از راست با خط نستعلیق دعای هفت جلاله متن روی نگین در سه سطر: اعوذ بجلال الله اعوذ بکلمات الله اعوذ…
انگشتر فدیوم عقیق خطی استاد جدی العزت لله 1318 فروخته شده
انگشتر فدیوم عقیق خطی رکاب دست ساز مردانه فیلی با ابزار ناودانی ایستاده و گوارسه‌کوبی منظم و دقیق ساخته مرحوم استاد حاج محمدحسین جدی تهران حکاکی سنتی گود از چپ…
انگشتر مردانه در نجف خطی اسفندیار f665 فروخته شده
انگشتر مردانه در نجف خطی سنگ در نجفی شفاف اصل با حکاکی گود خط نستعلیق از راست ذکر ماشاءالله کبیر (قرآنی) و لولا اذ دخلت جنتک قلت ما شاء الله…
mohammad ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲:۳۴ ب٫ظ

آقای محترم انگشتر طلا برای مردها حرام است.برای شما و سازنده آن متاسفم.

فولادوند ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۳:۳۷ ق٫ظ

با سلام خدمت دوست گرامي جناب آقاي بخشوده
بجاست كه از جنابعالي بابت گردآروي چنين مجموعه نفيس و كاملي
و نيز بابت شرح كاملي كه بر ادعيه و آيات و منابع آن نگاشته
و همچنين اطلاعات تكميلي كه در باب آثار و خالق آثار ارائه داده اید كمال تشكر و سپاس گذاري را داشته باشم
به نظر ميرسد كه انتقاد بر پايه بهبود و سازندگي پديد آمده و همچنين كه بزرگان دين امر به معروف و نهي از منكر را مستلزم جمع شرايط و رعايت ادب دانسته اند در غير اينصورت بي منطق و حتي ممكن است مغرضانه باشد
در پايان مجدداً از زحمات شما سپاسگذارم.

سهیل ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۷:۰۳ ب٫ظ

درود

شما برو برای خودت متاسف باش که ….

سید سجاد طاهری از گرگان ۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸ ب٫ظ

هوالمحبوب سلام اقای بخشوده من از مشتریهای پروپا قرص سایت پر بار شما هستم .از شما یک انگشتر عقیق زیبا به یادگاربرای من مونده.

ali ۴ مهر ۱۳۹۲ - ۹:۴۶ ق٫ظ

این انگشتر کوپال واقعاحس وحال خیلی خوبی داره

محمد جواد ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳ ب٫ظ

با عرض سلام
امروز واقعا با خواندن مظالب شما اطلاعات زیادی کسب کردم از شما که این همه اطلاعات تو این مجموعه گذاشتین به سهم خودم ممنونم

Mohammad ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۵:۳۲ ب٫ظ

با سلام و درود فراوان
توضیحات شما درباره نوشته روی سنگ،بسیار خوب بود و بنده از آیاتی که استفاده کردید تا تسبیح تمام ذرات عالم را نشان دهید،مطلب توحیدی آموختم که انشاءالله ذخیره آخرت شما باشد.

لطیفی ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ ب٫ظ

با سلام به آقای مهندس بخشوده عزیز و تمامی دوستداران این هنر زیبا و عمیق که جلا دهنده دل آدمی است و نگریستن به آن انسان را به لحظه اکنون می آورد و از گذشته و آینده میرهاند.
انگشتر فوق بسیار زیباست که شامل عقیق کهنه با خطی زیبا و پایه ی طلا و اره کاری که بسیار با دقت ساخته شده و از هر جهت در کمال ظرافت دارای تقارن نیز می‌باشد.
این اثر مینیمال است که هنر کمینه را در دیدگاه هنردوستان و هنرشناسان به نمایش می‌گذارد
هنر کمینه یا ساده گرا در جواهرسازی و پایه سازی در کمال سادگی دنیایی از برداشت ها را به مخاطب القا می‌کند و سال های سال همچنان تازگی و طراوت خود را حفظ می‌نماید کارهای هنرمندان بزرگ کشورمان نیز در کمال زیبایی سادگی خویش را حفظ نمودند و این سادگی همراه با دقت و ظرافت بعلاوه دمیدن روح خالق اثر شاهکاری را متولد می‌کند که سال ها بعد از فوت سازنده نیز همچنان با نگاه کردن به کار، آن اثر با زبان ه بی زبانی سخن می‌گوید و انسان را متحیر زیبایی و معنویت در خود می‌کند.
دوستی در سال ۹۱ اشاره به ساخت پایه طلا و ابراز تاسف نموده بودند . که نطر ایشان قابل احترام است اما باید در نظر داشت که …..
در ابتدا لازم به ذکر است این اثر با نگاه اول در چشم هر هنر دوستی که با این هنر آشناست اثری هنری برای بانوان است در ضمن بسیاری از کارهای فاخر اساتید سازنده در ایران و در تمام دنیا آثاری با پایه طلا میباشد و پایه های طلای مردانه نه به دل و خواسته اساتید که به سفارش مشتریان محترم است که میتوانند دلایل مختلفی برای چنین ثبت سفارشاتی وجود داشته باشد. برای مثال چنین سفارشاتی می‌تواند برای مخاطبان کشور های دیگر باشد و یا سفارشی از یک هموطن مسیحی در کشورمان؛ از دیدگاه دیگر بسیاری از کارهای فاخر در کنار هنر ایرانی می‌تواند باعث واردات ارز و فروش در بازارهای خارج از کشور باشد که در راستای کمک به رونق صادرات صنایع دستی و کمک به هنرمندان مرز و بوم باشد خصوصا آثاری با گوهر های غیر خطی شامل زمرد ، روبی ها، سافیر و حتی فیروزه و …..
و البته دوستانی هم هسنتد که کلکسیونر هستند و علی‌رغم داشتن رکاب های طلا مردانه در مجموعه شان هیچ گاه این رکاب ها را استفاده نمی‌کنند و چنین مدل سفارشاتی جنبه سرمایه گذاری دارد ، در این بین هم بسیاری از سبک های رکابسازی را نمی‌توان زنانه یا مردانه نامید که شاید در دیدگاه اول مردانه به نظر بیایند اما قابل سفارش زنانه نیز هستند برای مثال سبک پایه فیلی یا پایه طاووسی یا حتی چهار چنگ ها که ظرافت تعیین کننده ی رکاب زنانه یا مردانه میباشد.
خداوند روح استاد سازنده آقای رحیمیان را شاد کند و همچنین تمامی اساتید که به رحمت خدا رفته اند و به مجموعه ی زیبای شما برکت روز افزون عطا بفرماید
و دعای عاقبت به خیری برای همه ما
انشالله .

انگشترهای فروش رفتهS RINGS
خبرنامه NEWSLETTERS
برای عضویت در خبرنامه اینترنتی وبسایت پارس جواهر لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.