کد محصول | 220 |
جنسیت | مردانه |
نوع گوهر | غیرخطی |
جنس گوهر | عقیق سفید یمنی |
اصالت گوهر | طبیعی ، بدون اصلاح و فرآوری |
جنس رکاب | فدیوم |
نوع رکاب | دست ساز |
سبک و مدل رکاب | رولکسی |
استاد رکاب ساز | پرویز مختاریان ، تبریز |
مهر رکاب ساز | پرویز F ایران آنتیک، مُهر سفارشی پارس جواهر PJ |
سایز رکاب انگشتر | 62.5 - 63 |
طول سنگ | 24.9 میلیمتر |
عرض سنگ | 15.8 میلیمتر |
وزن | 29.8 گرم |
قیمت | تومان |
انگشتر فدیوم عقیق سفید یمنی وزن 29.8 گرم
رکاب مردانه دست ساز مدل رولکسی سایز 62.5 – 63.5 ساخته استاد پرویز مختاریان ، تبریز
سنگ نگین به طول 24.9 و عرض 15.8 میلیمتر
(توجه : نگین از انگشتر قدیمی عقیق یمنی استحصال شده و مورد رکابسازی واقع گردیده است.به دلیل ساخت سفارشی رکاب و کیفیت نگین از مُهر اختصاصی پارس جواهر (PJ) استفاده شده است)
فروش رفته
علیک سلام برادر
شناخت عقیق های استخراج شده از کوه آنس نیاز به آشنایی با این تیپ عقیقها به وسیله دیدن مکرر نمونه های اصل داره و تعریف خاصی نیست که طی اون بشه طبع عقیق آنسی رو در اون شرح داد اما بنده تا اونجائیکه کار کردم ، عقیق زرد لیمویی و عقیق سفید از آنس ندیدم.(اینکه این رنگها در بین عقیق های آنسی وجود داره و یا نه دقیق نمیتونم نظر بدم)
اکثر عقیق ها و جزع های آنسی که بنده دیدم ، با طبعِ سرخ تیره، سرخ تیره ممزوج با قهو ه ای تیره ، مخلوطی از سرخ با سرخ تیره ، سرخ تیره با رگه های سیاه (در اصطلاح دل ِ سیاه) و سرخ تیره با رگه های غلیظ سرخ بوده و بنده تلاش میکنم که در رای به آنسی بودن یه نگین یا سنگ عقیق از اجماع نظر همکاران استفاده بکنم و تا حداکثر امکان سعی بر این دارم که از روشهای عملی و تشخیصی سایر همکاران محترم یاد بگیرم و همواره در این طریق شاگرد هستم و شاگرد خواهم بود.
در کل در بین عقیق شناسها و عقیق دوست ها و همچنین حرفه ای های صنف عقیق ، سنگهای آنسی (چه عقیق و چه جزع) از ارجحیت و اهمیت خاصی برخوردار هستش و طبق آنچه که در بین خبره های این کار گفته میشه ، گویا انگشتر حضرت علی (ع) از همین عقیق های آنسی بوده (این گفته نیاز به تحقیق بیشتر داره)
متاسفانه در بین شاغلین و فروشندگان عقیق صرفا رنگ و ظاهرِ عقیق و مسائل حسی در تشخیص و تمیز عقیق یمنی دخالت داره در حالیکه در عقیقهای یمنی رگه ها و ناخالصیهای میکروسکوپی وجود داره که خاص کشور یمن و علی الخصوص منطقه انس هستش و با شناخت این ناخالصیها و ادخالها میشه رای قاطع به یمنی بودن و یا یمنی نبودن سنگ داد . البته به خاطر داشته باشید که در عقیق های باز پخت شده و گرما دیده این ناخالصیها ممکنه در ساختار کریستالی سنگ در اثر حرارت حل بشه و در شناخت دقیق عقیق کار دشوار بشه
در پایان صحبت از شما بابت سوال خوب و بجایی که فرمودید سپاسگزارم
پس به نظر شما بهترین نوع عقیق یمنی از خانواده انسی ان می باشد؟
که در روایات توصیه های فراوانی شده است؟
در ضمن بنده شنیدم که عقیق یمنی دارای خواصی است که دیگر سنگ های عقیق دارا نمی باشد،مانند اینکه دارنده ان زخمی نمی شود..
چقدر حقیقت دارد؟
در آخر تشکر از زحمات و اطلاعات مفیدتان.
در مورد خواص و … بنده نظر خواصی نه در رد و نه در قبول دارم
گویا زیاده روی در بحث انرژی درمانی و نسبت دادن خواص ماورائی اثبات نشده به عقیق سبب شده که از بازشناسی و جنبه های علمی و مستند سنگ عقیق (والبته سایر جواهرات) دور بشیم و این صحبتها متاسفانه موجبات زیان مالی و روحی علاقمندان و متعصبین رو فراهم کرده
شما خودتون قضاوت بکنید : اگر سنگ عقیق جلوی خونریزی رو میگرفت الان تمام اتاقهای عمل جراحی در بیمارستانها پُر ار سنگ عقیق بود و یا در کنار ادوات جنگی به هر سربازی یه مشت عقیق میدادند تا اگه زخمی بشه، خونش بند بیاد…..این حرفها اگر علمی و کارآمد بود ، حتما استفاده وسیعی از عقیق در موارد ذکر شده انجام میگرفت.پس ما کجای کار هستیم؟؟؟؟
و اما در مورد انتخاب بهترین نوع عقیق بایستی به عرض برسونم که سلیقه و انتخاب حرف اول رو میزنه
بنده عقیق های آنسی رو دوست دارم و شخصا اعتقاد دارم که برای بنده عقیق آنسی دلنشین هستش اما یه فرد علاقمند دیگه دوست داره که از عقیق یمنی آلبالویی تیره استفاده بکنه و یا یه شخصی دوست داره از عقیق زرد یمنی استفاده بکنه.اینجا دیگه بحث سلیقه و انتخاب مطرح هستش.
در کل تجربه نشون داده سنگی که کمیاب تر باشه محبوب تر میشه و شاید یکی از دلایل محبوبیت عقیق آنسی همین کمیاب بودنش باشه.
نظر بنده حقیر به این هستش که ما با یه سنگ (مثلا عقیق یمنی) به غیر از تعاریف فیزیکی و … چه ارتباطی برقرار میکنیم؟
پاسخ به این سوال برای بنده (و شاید خیلی از دوستان) خیلی سخت هستش … اما در کل بنده به دور از کمیاب بودن و یا گران بودن جنبه هایی از سنگ رو مد نظر دارم که مهم ترین اونها حسی هستش که اون سنگ به بنده میده و یا القا میکنه . در اولین قدم تلاش بنده بر این استوار هستش که این حس عاریه گرفته شده و یا تقلیدی نباشه و نتیجه تلقین خوانده ها و شنیده ها نباشه بله نفسِ اصلی جذبه روانی اون سنگ دلیل باشه تا ارتباط واقعی ایجاد بشه…
و شاید توضیح در همین حد برای کسی که هوشیارانه این صحبت رو تعقیب کرده کافی و بس باشه
در پایان عرایض ناقصم ، مجددا از شما به دلیل طرح سوالات بجا ممنون هستم
در پناه حق باشید
مطلب کاملا جامع و کامل بود…
در حال حاضر اگر به چند ….سر بزنیم…چنان محو تبلیغات و رنگ و لعاب عقیق های سرخ آبدار میشویم که کلا یادمان میرود از عقیق چه میخواهیم؟ و در انتخاب نوع و رنگ عقیق دچار تردید و دوگانگی عجیبی میشویم…
از یک طرف عاشق عقیقهایی میشویم که با یک نگاه دل هر علاقه مندی را میبرد…
از طرف دیگر اگر منطقی و بدون احساس به قضیه نگاه کنیم از دیدگاه کارشناسی…
با کمی تجربه و کنکاش…
در می یابیم که اصل مطلب چیز دیگری هست…
و دچار حس و هیجانی کاذب در دیدن و انتخاب عقیق شده ایم…حسی که تحت تاثیر جمع کثیر علاقه مندان به این سبک عقیقهای سرخ آبدار با تلالوی چشم نواز به ما القا شده است…
عقیقهایی که در حال حاضر روی طوقهایشان یا به قول بعضی ها لامپی یا تیغ آب…مانور میشود که یقینا ما را از اصل مطلب و ذات اصلی عقیق دور میکند…
به نظر بنده بهترین مرجع برای شناخت ما از عقیق میتونه نمونه مُهرها و انگشترهای قدیمی و سالم باشه
اینقدر که ما الان سنگهای عقیق لامپی داریم در انگشترهای قدیمی عقیق یمنی به ندرت و اونهم با اندازه های کوچک دیده میشه
ما باید در حفظ نمونه های بکر و دست نخورده عقیق به روی رکابهای قدیمی و کهنه دقت نظر لازم رو داشته باشیم چرا که این نمونه های بکر و طبیعی راهگشای صحیح و درست ما در سنگ شناسی خواهد بود
جناب مهندس درست میفرمایید اکثرا دنبال سنگهای لامپی وتیغ آب طوقدار و..افتاده اند که از قضا طیف زیادی از سنگهای هیت شده ورنگی را شامل میشود
سلام خدمت استاد..
ایا راه شناختی برای عقیق یمنی انسی هست؟
یا فقط باید به گفته فروشنده ها اعتماد کرد؟؟