کد محصول | 2607 |
جنسیت | مردانه |
نوع گوهر | خطی |
جنس گوهر | عقیق |
اصالت گوهر | طبیعی |
نوشته نگین | حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر |
نوع و سبک خط | خط نستعلیق گود از راست |
استاد خط و حکاکی | امیرحسین رضیئی |
امضا و توقیع حکاک | مبین |
جنس رکاب | نقره |
نوع رکاب | دست ساز |
سبک و مدل رکاب | شیخ احمد |
استاد رکاب ساز | پرویز قاسمی |
مهر رکاب ساز | قاسمی - زنجان |
انگشتر مردانه عقیق خطی
امضای خط مبین حکاکی گود خط نستعلیق از راست عمل استاد امیرحسین رضیئی
رکاب نقره شیخ احمد سفارشی دست ساز ساخته استاد پرویز قاسمی
متن “حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر”
Engraved Aqeeq Stone Mobin, Amir Hussain Raziee
Handmade Silver Ring in Sheikh Ahmad Style by
Parviz Ghasemi, Zanjan, Iran
hasbunallahu wa ni’mal wakeel ni’mal maula wa ni’man naseer
این عبارت در میان نگاشتههای اندیشمندان اسلامی و همچنین اهل ایمان بسیار رواج یافته است، ولی در حقیقت این عبارت از دو آیه مجزای قرآن بوده که در کنار هم قرار گرفتهاند.
در آیه 173 آل عمران آمده است: «الَّذینَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إیماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»
مؤمنان کسانى هستند که (چون) مردم (منافق) به ایشان گفتند: بیشک مردم (کافر مکّه) بر ضد شما گرد آمده (و بسیج شده) اند، پس از آنان بترسید، (آنها به جاى ترس) بر ایمانشان بیافزود و گفتند: خداوند ما را کفایت میکند و او چه خوب نگهبان و یاورى است.
در آیه 40 سوره انفال نیز خداوند چنین میفرماید: «وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمُوا أَنَّ اللهَ مَوْلاکُمْ نِعمَ الْمَولى وَ نِعْمَ النَّصیر»
و اگر (باز هم) سرپیچى کرده و روى بگردانند، بدانید که خداوند، مولى و سرپرست شما است، چه خوش مولایى و چه نیکو یاورى است.
کلمه حسب که در آیات متعدد با عبارات مختلف «حسبی الله»، «حسبک الله» و «حسبنا الله» به کار رفته است، به معنای کافی بودن است؛ یعنی خداوند برای حمایت انسان کافی است. مسلمانان واقعى، بدون هیچ ترس و هراسى، با آرامش خاطر و با توکّل به خداوند، در مقابل دشمنان و در مقابل ناملایمات ایستادگی میکنند.
در مورد همین قدرت توکل، امام صادق(ع) فرمودند: تعجّب میکنم از کسى که میترسد؛ چرا به گفتهى خداوند «حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ» پناه نمیبرد؟!
کلمه «نعم» نیز که در آیات متعددی به کار رفته است، اسلوبی است بسیار شیوا برای بیان مدح خصوصیات یک فرد. در هر زبانی عبارات و اسلوبهای مختلفی برای مدح و ذم به کار میرود. در زبان عربی نیز که در بلاغت و فصاحت، سرآمد بسیاری از زبانها است، عبارات متفاوتی برای مدح و ذم استعمال دارد. از جمله این اسلوبها، استفاده از دو فعل «نعم و بئس» است.
در حقیقت این عبارت دارای سه بخش است؛ مثلاً وقتی در مدح علی(ع) میگوییم «نعم الرجل علی(ع)»، یعنی اگر مردی را با تمام خصوصیات مردانگی در نظر بگیرید، بدون تردید امام علی(ع) با داشتن تمامی آن خصوصیات، مورد مدح خواهد بود.
در این آیات نیز اصل عبارات چنین بوده است: «نعم المولی الله و نعم الوکیل الله». یعنی اگر یک حامی یا سرپرستی را با تمام خصوصیات تصور کنی، بیگمان خداوند در داشتن تمام این خصوصیات مورد مدح است و هیچ کس به اندازه خداوند نمیتواند حامی و یار و یاور آدمی در مشکلات و سختیها باشد.
مرجع : سایت اسلام کوئست
فروش رفته عزیز دل
قیمت انگشتر رو نزدید