کد محصول | 8236 |
جنسیت | مردانه |
نوع گوهر | خطی |
جنس گوهر | عقیق کبود یمنی |
اصالت گوهر | طبیعی ، بدون اصلاح و فرآوری |
نوشته نگین | دعای نادعلی |
استاد خط و حکاکی | حسین شمشادی |
امضا و توقیع حکاک | 19 ، 19 ح |
جنس رکاب | نقره |
نوع رکاب | دست ساز |
سبک و مدل رکاب | شیخ احمد |
استاد رکاب ساز | صابر بهلولی ، زنجان |
مهر رکاب ساز | فاخر - زنجان |
سایز رکاب انگشتر | 64 |
طول سنگ | 29 میلیمتر |
عرض سنگ | 20 میلیمتر |
وزن | 32.5 گرم |
قیمت | تومان |
انگشتر مردانه عقیق کبود یمنی خطی
رکاب دست ساز مردانه نقره مدل شیخ احمد، انگشترسازی فاخر زنجان ساخته استاد صابر بهلولی
حکاکی دستی استاد حسین شمشادی متن “دعای ناد علی”
نادِ عَلیا مَظهرَ العَجائِب تَجدهُ عَونا لَکَ فِی النَوائِب کُل هَم وَغم سَینجلی
بِعظمتکَ یا الله بِنُبوتکَ یا مُحَمد بِولایتکَ یا علی یا علی یا علی
در حکاکی دستی ابتدا طرح اولیه بوسیله ماژیک بروی نگین نقش شده سپس با ابراز حکاکی عمل گودکاری صورت میگیرد
در طراحی اولیه متن ، بی شک تسلط هنرمند حکاک به اصول خوشنویسی گام مهمی در زیبایی نهایی کار خواهد بود
فروش رفته
علیک سلام برادر عزیزم
در مبتدای صحبت از بابت توجه و دقت حضرتعالی سپاسگزارم
سبک خط در حکاکی این نگین ثلث هستش و در این سبک و البته سبکهای دیگر خطاطی ،جهت زیبایی در برخی جاها کرسی بندی حروف و کلمات با تغییراتی در جا نمایی همراه هستش.
شما برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید مبحث کرسی بندی و ترکیب در خوشنویسی رو در کتب و مراجع اینترنتی به سادگی با موتور جستجوگر گوگل مورد کنکاش و بررسی قرار بدید.
برای شما آرزوی موفقیت دارم
ضمن سلام و خداقوت خدمت شما جناب مهندس بخشوده عزیز و این دوست عزیزی که ایراد حکاکی گرفتند باید عرض کنم که: برای نوشتن و حک متون مختلف بوسیله ی حکاک ابتدا طرحی از اون نوشته یا شکل یا هر چیز دیگری ، روی سطح مورد نظر ( سنگ یا فلز یا …) کشیده میشود و سپس اندازه ی حروف یا سایز و ابعاد آن به دقت اصلاح میشود که مثلا خط نوشته شده در جایی (بصورت ناخواسته ) کج نباشد یا اندازه ی کلمات در انتهای کار کوچکتر از اول کار نشود ویا اگر حکاکی چهره هست ، نسبت و اندازه ی چشمها و بینی و گوش و… رعایت شده و کاریکاتوری نشود.
بعد از تمام این ریزه کاریها ( که دقتش فقط در حکاکیهای دستی و متنهای سفارشی باعث ارزشمند تر شدن نتیجه کار میشود و در کارهای ماشینی هیچ ارزش افزوده ای ندارد) پس از اتمام ایرادهای احتمالی ، شروع به حکاکی ، آنهم بصورت مرحله به مرحله میشود. در مورد نگین این انگشتر زیبا ، عکسی که از نوشتن طرح اولیه روی سنگ گرفته شده ؛ اولین عکس پیش از رفع ایراد هست ، و این اشکالی که شما فرمودید در حکاکی نه تنها ایراد نیست ، که نقطه قوت این اثر هست!!! مثلا در نوشته اولیه قسمتهای بالایی کلمات ناد علیا ، خالی هست ، ولی در کار حکاکی شده ترکیب “ئب” در کلمه ی “العجائب” به این قسمت (بالای “ناد علیا ..” )منتقل شده و هیچ کلمه یا حرفی هم در حکاکی از قلم نیفتاده و در تمام نقاط سنگ هم بصورت یکدست و با یک تراکم از کلمات و حروف ، استفاده شده است.
شبیه این مورد را در شکل نوشتن و سپس حکاکی کلمه “سینجلی ” هم میشود دید.(البته با دقت به جزییات دو عکس)
باسپاس و تشکر فراوان از حوصله و زحمات جناب بخشوده عزیز.
سلام و درود فراوان بر کسرای عزیز
دیدن این همه دقت نظر و سواد هنری در بازدیدکنندگان عزیز برای بنده مایه مسرت و افتخار هستش
از بابت توضیحات کامل و مبسوطی که زحمت کشیدید و مرقوم فرمودید سپاسگزارم و برای شما از صمیم قلب آرزوی موفقیت دارم
سلام . من این انگشترو میخواستم لطفا بگین چطوری میتونم این انگشترو بخرم
علیک سلام
با شماره همراه ۱۲۲۶-۱۴۱-۰۹۱۲ تماس بگیرید
سلام علیک
ظاهرا حکاکی این نگین اشکال دارد چرا که حروف (ئب) در عجائب در بالای کلمه ی (ناد) قرار گرفته هر چند در طراحی اولیه درست نوشته شده .