زیورآلات اصیل از جنس کهربا

کهربا در گروه سنگ های اورگانیک (منشا گیاهی، حیوانی)قرار دارد .در دوران قدیم زمین شناسی به صورت صمغ از درختان کاج مخروطی شکل به نام «پیتوس –سوکسینیفرا» خارج شده و پس از خشک شدن به صورت فسیل و سنگ در آمده است.این درختان به ویژه در دوران سوم زمین شناسی«دوره الیگوسن» فراوان بود و گویا صمغ زیادی هم ترشح می کرده اند،به هر حال امروزه کهربا را در طبقات تشکیل شده در دوران سوم،مخصوصا در نواحی دریای بالتیک جستجو می کنند.قشری از طبقات سوم که این صمغ فسیل شده را ضمن فسیل قسمت های دیگر کاج فراوان در بر دارد،به نام «زمین های آبی»نامیده می شوند. عمده کهربا جهان عمری بین 25تا 90میلیون سال دارد.

کهربا در زمانهای گذشته از گوهرهای بسیار گرانبها بوده است. گفته می شود نام کهربا در زبانهای اروپایی آمبر از کلمه عنبر عربی اقتباس شده است. یکی از خواص جالب کهربا تولید الکتریسیته ساکن است، شاید نام آن در فارسی از همین خاصیت منشا گرفته باشد، زیرا که این سنگ در اثر مالش دارای الکتریسیته می شود و ربایش کاه توسط آن باعث این نام برای آن شده باشد.

کهربا به خاطر رنگ زیبایش با ارزش است و معمولا از این ماده برای ساخت اشیای تزئینی و جواهر استفاده می شود کهربا ترکیب غیر یکنواختی دارد و مخلوطی از 7 نوع صمغ و رزین است ، به طور تقریبی ترکیب شیمیایی آن را می توان (C10H16O) عنوان کرد.ضریب شکست کهربا 1.539 -1.543 ، وجلای صمغی (resinous) ، چگالی 1.05 -1.09 ساختمانی بی شکل و غیر بلوری (amorphous) ودر تنوع رنگی زرد، نارنجی، قرمز، سفید، قهوه ای، سبز،آبی(bluish) و مشکی دیده می شود.سختی کهربا در مناطق مختلف تفاوت هایی دارد ، کهرباهای جوان تر ،نرم تر از آنهایی هستند که مدت طولانی زیر خاک مدفون بوده اند.کهربا در برمه ، سختی (1تا3) ، کهربای منطقه دریای بالتیک(سختی 2تا 2.5) و در جمهوری دومینکان(سختی 1تا 2) دارد.

فسیل زیبا و کمیاب مورچه داخل کهربا

هر گاه قطعه ای کهربا به پارچه پشمی مالیده شود اندکی بار الکتریکی منفی در خود جمع کرده اشیا کوچک و سبک را می رباید و چون عایق بسیار خوبی است در لوازم الکتریکی به کار می رود.
رنگ کهربا اغلب یکنواخت است و بیشتر به رنگ زرد یافت می شود، اگر چه این رنگها از زرد لیمویی تا زرد متمایل به قهوه ای متغیر است. کهربای آبی به ندرت پیدا می شود.

چون صمغ سازنده کهربا در آغاز به صورت مایع است، گاهی حشرات، جانوران و گیاهان ریز زا به خود جذب می کند از این رو گاهی در سنگ کهربا فسیل آن دیده می شود. هر گاه کهربا حدود سیصد درجه سانتی گراد حرارت داده شود، روغن کهربا از آن جدا می شود و ماده سیاه رنگی به شکل قیر از آن باقی می ماند و اگر آن را در تربانتین حل کنیم می توان از آن لاک کهربایی تهیه نمود.

قطعات کهربا شکل معینی ندارد و شکل آن به حجم شیره فسیل شده آن بستگی دارد. اغلب به صورت لوله و دانه و پولک بدست می آید. گاهی قطعاتی از کهربا استخراج می شود که ۷ تا ۹ کیلو وزن دارند.
کهربا از زمان های بسیار دور شناخته شده است. یونانیان باستانی از قوه کهربایی این ماده با خبر بوده اند و گفته می شود که ابتدا کلمه “الکترو” به کهربا اطلاق می شده است. در عصر مفرغ و در یونان و روم، این سنگ از اروپا به سایر مکانها به عنوان کالای تجاری صادر می شده است و در مورد ارزش آن پلینی نوشته که قیمت بت کهربایی کوچک از یک انسان زنده بیشتر بوده است.

پراکندگی جهانی

مهمترین منطقه ای که کهربا یافت می شود ساحل ساملند در روسیه است. از مناطق دیگر بالتیک، دانمارک و انگلستان است. نوع برمه ای آن در گلهای خاکی یافت می شود که قرمز تر از انواع بالتیکی است. کهربای سیلیسی سیمتیت نامیده می شود و در رودخانه ها تشکیل می شوند. کهربا همچنین در جمهوری دومینیکن، رومانی، جمهوری چک، اسلواکی، آلمان، کانادا و آمریکا یافت می شوند.

فسیل زیبای عنکبوت در کهربا

قیمت کهربا

نا پاکی کهربا باعث افزایش قیمت در کهربا می شود .خبر جالبی که اخیرا درباره یک تکه کهربا دومینیکان همراه فسیل مامولک پیدا شد ، به قیمت 7500هزار دلارفروخته شده است . فروش کهربا به صورت عمده حدودا به قیمت 15دلار بابت هر قطعه داده می شود. توجه داشته باشید کهربا را به صورت قیراط قیمت گذاری نمی کنند کهربا هایی که روی آنها کنده کاری (carving) شده در بازار قیمت بسیار بالایی دارند.

نگهداری از کهربا

کهربا بسیار نرم و شکننده است ، پس هنگام حمل و نگهداری ،مراقبت خاصی نیاز دارد. اسیدها، عطرها، اسپر های مو و مواد شیمایی باعث خراب شدن سنگ می شوند. همچنین صابون ومواد شوینده یک پوشش سفید رنگ نامطلوب روی سطح سنگ ایجاد می کنند.هیچ گاه برای تمیز کردن کهربا از آب داغ استفاده نکنید و سنگ را در محیط هایی که دارای حرارت بالا هستند قرار ندهید.

کهربای درشت طبیعی کمیاب

بهسازی کهربا

رنگ کردن(Dyeing) حرارت دادن(heating)پوشش دادن روی سطح(surface coating)روش های بهسازی کهربا هستند. رنگ کردن (Dyeing) باعث می شود سن کهربا بیشتر به نظر برسد و حرارت کیفیت رنگ را افزایش می دهد.

با پوشش دادن روی سطح( surface coating) نیز صدمات و ترک های سطحی را ترمیم میکنند.

مشابه های کهربا

رزین طبیعی ، مصنوعی و پلاستیک مشابه های خوبی برای کهربا هستند با تست های گوهر شناسی قابل تشخیص اند.

انگشتر فدیوم رکاب شبکه عقیق خطی جدی موجود
بیوگرافی(زندگی نامه مختصر) استاد محمدحسین جدی : استاد ۳۰ اسفندماه سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در تبربز چشم به جهان گشود.در کودکی ساعت سازی را نزد پدرش ، استاد جوادآقا ساعت…
انگشتر و انگشترشناسی Ring definition موجود
انگشتر چیست ؟ انگشتر به نوار باریک فلزی گفته میشود که عموما به شکل مدور ساخته میشود و جنس آن اغلب از فلزات و آلیاژهای گرانبها نظیر طلا ، نقره…
انگشتر رکاب فدیوم موجود
سوالی در بین علاقمندان به هنر انگشترسازی امروزها در جریان میباشد : آلیاژ فدیوم چیست؟ آلیاژ فدیوم Fedium یا Fidium از ترکیب دو فلز پالادیوم Pd و نقره Ag استحصال…
ساخت رکاب فیلی با روش ورق 111 موجود
مقدمه می خواهم در رابطه با چگونگی ساخت حرفه ای ،هنرمندانه و البته مدرن قالب انگشتر نقره مردانه دست ساز که معروف به رکاب فیلی می باشد مطالبی بنویسم. البته…
گردنبند قدیمی عقیق طبیعی موجود
مقدمه در طی دوران آشنایی با سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی متوجه موضوع مهمی شدم و آن موضوع این بود که در شناخت و تعریف جواهرات برای علاقمندان حد میانه…
موجود
زمرد سنگ تولد ماه اردیبهشت کلمه زمرد Emerald مترادف‌ رنگ‌ سبز است.رنگ سبز با شکوه زمرد، عشق به طبیعت را تجلی می‌بخشد. این‌ گوهر زیبا كه‌ همرنگ‌ طبیعت‌ و رنگ‌…
vahid ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۹:۳۲ ب٫ظ

be nazar man in sait khob bod

یوسف فتوحی ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۷:۳۹ ب٫ظ

سلام آقا ازبابت درج مطالب بسیارمفیدتان لذت بردم
اگه براتون مقدوره بفرمایید ما تومنطقه رودباردرختان کاج وحشی داریم که اینها صمغ دارن خیلی شفاف وسفت هستن آیا ارزش مالی دارن خیلی برام مهم هست ممنونم

مینا ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶ ب٫ظ

ممنون بابت اطلاعات مفیدی که گردآوری کردید.. بسیار مورد توجه اینجانب قرار گرفت.. فقط اینکه می خواستم در مورد خواص کهربا در فیزیک اطلاعات بیشتری کسب کنم..

ملیحه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰ ق٫ظ

می خواستم راجع به خواصی که میتونه روی بدن داشته باشه بیشتر بدونم …..مطالبتان بسیار عالی بود متشکرم

شیدا ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹ ب٫ظ

عالی بود استفاده کردم

احمد ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲ ب٫ظ

اطلاعات خوبی بود….من در اصفهان هستم و در باغمان درخت میوه داریم که صمغ داره می خواستم بدونم ارزش مالی داره. ممنون

احسان ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۵:۴۸ ق٫ظ

با سلام. خیلی مطالب شما در خصوص کهربا عالی بود و با نکته بینی تهیه شده بود. من یه تسبیح دارم که حدس میزنم کهربا باشه. چطور میتونم مطمئن بشم از این که کهربا هست یا خیر؟ با مالش الکتریسیته ایجاد نکرد. اما نمیدونم درست انجامش دادم یا نه. اگر کسی اطلاع داره لطفا با من تماس بگیره. ۰۹۱۸۳۱۳۸***

زیبا ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۵:۵۰ ق٫ظ

سلام بر پارس جواهر
درباره قیمت کهربا هم مطلب بزارید خوب میشه
ممنون از سایت قشنگتون

محمد تن ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰:۲۴ ق٫ظ

سلام
من بدنبال خرید مقداری سنگ کهربا تراش نخورده نیاز دارم.
چنانچه فروشنده باشد آمادگی برای خرید را دارم.
محمد تن

یونس ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰ ق٫ظ

سلام سایتتون خیلی عالیه من عاشق سنگ شناسی هستم ای کاش کتاب هم دراین مورد معرفی میکردین متشکرم.

احمد ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۸:۴۲ ب٫ظ

سلام
بنده مقداری سنگ کهربای تراش نخورده (راف ) با رنگهای متفاوت موجود دارم.متقاضیان خرید تماس بگیرند. ۰۹۱۲۶۴۳****
اگه موفق نشدید تماس بگیرید همینجا پیام بذارید . با تشکر

مهدی ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱:۲۸ ب٫ظ

دوستانی که در مورد صمغ درختان گفتن-صمغ ارزش زیادی نداری-کهربا در ۵۰ میلیون سال پیش صمغ بوده ایران تقریبا فسیل کهربا در خاکش نداره

مهدی ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱:۳۰ ب٫ظ

کهربای روسی تراش نخورده بصورت خرده هست ارزشش کمه-کهربای صنعتی هم هست اونم ارزشش کمه

احمد ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱:۲۱ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستانی که عاشق کهربای طبیعی ان هم از نوع ایرانی میباشند عرض کنم اینجانب در رنگهای متنوع وزیبای ان را جهت فروش با قیمت باورنکردنی – تضمینی و تایید شده موجود دارم.علاقمندان پیام بگذارند.

amir ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۵:۱۲ ب٫ظ

سلام من یک قطعه کهربای ۲۴ کیلیویی دارم با شناسنامه… چند فی میخوره؟

امیر ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۴:۳۱ ب٫ظ

سوالی داشتم اگر ممکنه حتما جواب یزید
اگر کسی سنگی اورد و گفت این کهرباست چگونه ممکنه بفهمیم که درست است یا نه
یعنی با چه عملی می‌شود اصل یا بدل بودن کهربا را فهمید

مهدی ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۶:۱۹ ب٫ظ

سلام خوبید اگه کهربا مثقالی کسی داره به قیمت مناسب خریدارم

محسن ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۴:۰۸ ب٫ظ

درود
چطور میشه کهربای لهستان رو از کهربای روسی تشخیص داد

یاسمینا ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۴:۱۷ ب٫ظ

سلام میشه بگین کهربا رو می تونم از کجا بخرم؟؟؟ 🙂

یاسمینا ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۴:۱۹ ب٫ظ

سلام میشه بگین کهربا رو می تونم از کجا بخرم؟؟؟ 🙂

میشه قیمتش رو هم بگین؟

احمد ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۷:۴۵ ب٫ظ

با سلام خدمت عزیزانی که خواستار خرید کهربای طبیعی و تضمینی در رنگهای متنوع می باشند اینجانب حجم زیادی از کهربا با قیمتی باورنکردنی موجود دارم.با ما در ارتباط باشید

حسن فراهى ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ ب٫ظ

سلام منسك دست بنده نقره قا جارى دارم روش هفت عدد سنگ كهروبا قهوه اي زرشكى داره وإلكترسيته دارهفروشنده ام

حسن فراهى ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰ ب٫ظ

بند ه هفت عدد سنگ كهروبا روى نقره دارم فروشنده ام

دکتر زرخواه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱:۰۹ ب٫ظ

سلام
یکی از مشترکین ما ؛ خریدار انواع کهربای روسی است .

اسماعیل ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰:۳۱ ق٫ظ

گردن بند کهروبا دارم قدیمی که داخل چندتاه
انهاحشره کوچک موجدمیباشد قسط فروش دارم

سلیمان ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۹:۵۱ ب٫ظ

در مورد تسبیح کهربا هم مطلب بزارید
متشکرم

رحی ۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵ ب٫ظ

عالی بود

كلى ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰:۱۹ ق٫ظ

سلام اكر ممكن هست لطف كنيد بفرمايد برازى ذوب كردن از جه روشى مى توان استفاده كرده از راهنماييتان ممنوم مى شم.

سعید ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱:۵۶ ق٫ظ

سلام من یه تسبیح کهربا دارم. کرمانشاه زندگی میکنم.به جند نفر که وارد بودن نشون دادم میگن اسمش کهربای زر افشانه!
اگرممکنه درموردش اطلاعاتی بدین.نارنجی مایل به قرمز انگار اکلیل(زر) توشه

مریم ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۲۱ ق٫ظ

سلام من یک تسبیح دارم که رنگش زرد مایل به قهوی .میگن این کهرباست البته این تسبیح خیلی قدیمی از چند نسل قدیم به ما رسیده.یک سری شکل حلقه ساده گرد یک سری به شکل تسبیح هست.چطور میتونم بفهم این کهرباست و چقدر قیمت داره؟
ایا کهربا خاصیت درمانی هم دارد؟

موسی ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ ب٫ظ

میشه قیمت کهربا روسی رو بگین؟

احسان ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۶:۲۰ ق٫ظ

تعداد سنگهای کهربا برزیل که مختص به جنگلهای آمازون با اندازهای مختلف بارنگهای آبی وزرد در اشکال مختلف موجود میباشد برای فروش..

رضا ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۴:۵۳ ب٫ظ

سلام من ٤قطعه سنگ دارم يكي٢٠گرمي برنگه عسلي ولي پوسته ان مانند سمباده هست گوشه ان را با سنگ فرز ساييدم وداخلش حباب داره ورگه هاي قرمز كوچك هم ديده ميشه ديگري سياهه ولي داخلش همانند نبات سفيده وديكر دوسنگم عسلي بسيار صاف وشيشه اي همانند عسل ولي رگه هاي ابري ديدني داره احتمال داره كهربا باشند يا نه ممنون از زحمات شما اساتيد رضا از سراب اذر بايجان شرقي ???

ارش ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ ب٫ظ

یک قطعه کهربای ۲۰۰گرمی زرد با فسیل عقرب قیمتش چنده

H2O ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۴:۰۷ ق٫ظ

کهربا دارم باقدمت صد و پنجاه میلیون سال داخلش یه موجود تک سلولی هستش
زرد رنگه وتقریبا ۳۰کیلو هست
یکی دیگه هم تو راهه ۲۴کیلو یه حشره توشه تقریبا دویست سال قدمت داره

H2O ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۴:۱۰ ق٫ظ

ببخشید مورد دوم کهربا دویست میلیون سال دوازده تا پرونده انالیز داره المانی ها هم خواستنش مشکل انتقالش هست

یکتا ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ ب٫ظ

سلام، من کاملترین مطالب را در مورد کهربا در این سایت خواندم.ممنون از مطالب خوبتان

عظیمی ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰:۱۷ ق٫ظ

اطلاعات H2O در مورد کهربا ۲۴کیلوگرمی غلط و ناقص میباشد لطفا اصلاح کنید

میلاد ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۸:۵۳ ب٫ظ

با سلام. ۲۵ کیلو کهربا که داخلش حشره هم داره با شناسنامه برای فروش موجود است.

مهدی ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۹:۲۵ ب٫ظ

من کهربای سیاه دارم

ميترا مهدوى ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ ق٫ظ

با سلام
ممنون از اطلاعاتتون ، قيمت كهربا بصورت عمده چقدر مى باشد ؟

امید ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۸:۳۳ ق٫ظ

سلام خواسم اطلاعتی رو در مورد کهربا واس علاقمندا بزارم ۱.دوستای که میگن صمغ درخت ارزش مالی داره یا کهرباس این کاملا اشتباه هسش عمده کهربای جهان قدمتی بین چندین ملیون سال داره ۳۰ تا ۹۰ ملیون سال در مورد تشخیصش هم کهربا در اب نمک غلیظ (نمکش زیاد باشه) غرق نمیشه و روی اب شناور میشه وقتی گرم شه بوی خاصی میده استون روش اثری نداره ولی اگه دیدید به سنگ اسیب زد تقلبی هسش و کهربا وقتی روی پارچه پشمی یا موی سر حدود ده الی بیست ثانیه کشیده بشه چیزای ریز مث خورده کاغذ و مو… رو بخودش جذب میکنه درون درون کهربا فسیل و حباب های هوا و ترک هسش و یک قطعه کهربا میتونه از چندین رنگ مثل زرد و نارنجی و قهوه ایو.. تشکیل شده باشه کهربای تک رنگ و زلال خیلی خیلی کمیابه و درضمن همه این قطعه کهربا های درشت که بیرون میفروشن و زیاد هم شده تو بازار و عمدتا توش فسیل عقرب هسش تقلبی هسش چون کهربا مث اثر انگشت تک هسش و نمیتونین کهربای هم طرح وشبیه به هم پیدا کنین و فقط کهربای تقلبی اینگونه هست.

مسعود علیزاده ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۱۶ ب٫ظ

باسلام فروش سنگ کهربا همه سایز از یک گرمی تا صد گرمی با رنگهای متنوع به صورت عمده از یک کیلو تا صد کیلو
اوکراین

رحمان ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۳:۱۴ ب٫ظ

سنگ کهربا اصلا دارم تراش نخورده هرکس مایل باشه تماس بگیر عکس واسش ارسال میکنم فروشی هم هست ۰۹******** گردنبند کهربا هم موجود هست مخصوص خانما

نسرین ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۷:۰۵ ب٫ظ

سلام کهربا مات شده رو با چی براقش کنم

مهدی ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۴:۰۹ ق٫ظ

سلام من حدود۱۵۰عددکهربای روسی بکر تراش نخورده دارم زلال بلااشکال گوناگون و قصد فروش تعدادی از آنها را دارم

امیر ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۸:۴۸ ب٫ظ

دوستان عزیزم.کهربای اصل درهنگام مالش بادست بوی لیموی تازه میدهد.درایران کهربا وجودداشته که به دلیل نااگاهی مردم ،به اعراب حاشیه خلیج فروخته شده است ،،

محسن ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۰۹ ق٫ظ

سلام در حال حاضر کهربا به چه صورت قیمت گذاری میشه؟ به وزن یا به حجم؟ جدای از بحث کیفیت رنگ شفافیت و غیره.

رضا ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ ب٫ظ

سلام دوست عزیز ممنون از مطالبتون، میخواستم بدونم سنگ کهربای اخرایی جه قیمتی خرید و فروش میشه و اگر من ۱ تکه سنگ کهربای ۴۰ سانتیمتری که کارشناسی شده داشته باشم بهترین جا برای عرضه این سنگ کجاست. ممنون

مریم ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۸:۱۵ ب٫ظ

سلام اونهایی که می گویند کهربا دارند امکان تماس را هم ایجاد کنند. من برای گوشواره می خواهم

حسین ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۹:۱۷ ب٫ظ

من سنگ کهربا دارم تماس بگیرید

جيحون ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۸:۱۷ ب٫ظ

سلام ،
من يه گردنبند قديمي کهريا که حدود ۲۰۰گرم وزن و بصورت نامنظم و به خاطر قدمت از نخ گسيخته شده دارم

مرتضی ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱:۳۲ ب٫ظ

من یه قطعه کهربا میخام کسی داره البته برای درمان

فیروزه تراش ۳ دی ۱۳۹۵ - ۲:۴۴ ب٫ظ

سلام وقت شما بخیر، در رابطه با سنگ کهربا،هم آشنا دارم سنگ راف داره،قیمت بالا،پایین،هم خریدار، کسی از قیمت و خود کهربا خبر داره، و سنگ کهربا رو میشناسه،خرید و فروش معامله کردن حاضر هستند،

مصطفی ۶ دی ۱۳۹۵ - ۹:۲۳ ب٫ظ

من سنگ کهربا دارم به وزن ۲۴.۵۰۰ کیلو کسی خریدار باشه من دارم

صبا ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۷:۴۹ ب٫ظ

باسلام من سنگ کهربایی دارم که پشتش نوشته شده ک در میان حروف ابجد شکل نردبان ودر آخر حروف ستاره پنج گوش حکاکی شده .لطفا راهنمایی کنید.

زهره ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۵:۵۲ ق٫ظ

من مایل به خرید کهربای اصل هستم لطفا اگه موجود دارین به ایمیل بنده پیام بذارید

سپاسگزارم

جلالی ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ ق٫ظ

با سلام
من حدود ۹۰۰ گرم کهربای قرمز اصل برای فروش دارم

جاوید ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۳:۲۳ ب٫ظ

سلام ممنون از سایت خوبتون

از دوستان هر کی کهربا ساده و تراش نخورده در .هر اندازه که باشه مهم نیست خریدارم.

مینا ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ ب٫ظ

سلام. من یه قطعه کهربا اصل و خوب احتیاج دارم

میلاد ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام من یک کهربا دارم ۲۰ کیلو گرم ۷ میلیارد کسی می خواد با تشکر

سید ناصر ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ ق٫ظ

سلام
بزرگترین کهربا با وزن ۵۰ کیلو یه تیکه،مشتری هست براش

ramin ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۴:۳۱ ق٫ظ

سلام علیکم
بنده آلمان هستم و اینجا از کهربا به وفور هست و استفاده میکنن بنده خواستم آگه ممکنه یه راهنمایی کوچکی در تشخیص اصل بودن آن بدید لطفا اگر مقدور هستید در همین صفحه جواب را لطف بفرمایید سپاس فراوان.

ramin ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۶:۳۸ ق٫ظ

سپاس فراوان واقعا خیلی ممنون

kazemi ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۹:۰۲ ق٫ظ

سلام. پیشاپیش سال نو مبارک.
من کاظمی هستم
از کشور لیتوانی تماس میگیرم.
در مورد سنگ های قیمتی کهربا از هر مدل ساخت لیتوانی و استونی ولتونی و لهستان اگر مایل به خرید هستید من در خدمتم.
با احترام.

nader47 ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۳:۴۴ ب٫ظ

سلام خسته نباشین.
میخواستم بدون کهربای مات رو چطوری براق کنیم ؟
و اینکه کهربا رو وقتی با صابون میشورن مات میشه چطوری دوباره براق کنیم، لکه های صابون چطوری برطرف کنیم ؟

خلیل ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۹:۴۳ ق٫ظ

من چند دانه تسبح کهربا دارم میفروشم

مهدی ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ ب٫ظ

سلام من یک قطعه کهربای ۳۲۳ گرمی سرخ دارم که تمامی آزمایشها روش جواب داده و کاملا شفاف و ترک دار میباشد و قصد فروش اونو دارم در صورت تمایل برای خرید از طریق ایمیلم در خدمتتان هستم.

اشکان ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۲۷ ق٫ظ

سلام ی مشتری واقعی برا کهربا میخواستم ۴۷ کیلو

برات ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ ب٫ظ

من مقداری سنگ کهربا شجر وغیره دارم فروشی

کیمیا ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲:۲۵ ب٫ظ

ممنون از راهنمایی فقط میخواستم یکم عامیانه تر طریقه ی ساختشو توضیح بدین من خیلی چیزاشو نمیدونستم چیه

عبدالهی ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۰۹ ب٫ظ

سلام
حدود چند فسیل اکین درم دارم که یه مقدار ۱ چهارم الی ۱ سوم کهربا سیاه وکمرنگ شفاف و گاهی قهوهای هست آیا امکان فروش دارند و مقدار یک کیلو گرم کهربای سقز دارم . که شفاف ودر برخی تکه ها سفید استخوانی و یک سنگی قرمز زیبا مایل به ارغوانی کهنمی دانم آن هم کهرباست یا نه در صورت که شرکت شما خریدار باشد .آنها را می فروشم .در صورت امکان لیست قیمت کهربا های شناخته شده زاگرس را به جیمیل من بفرستید
تشکر

میثم ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۳:۳۳ ب٫ظ

سلام.از دوستان اگه کسی کهربا داره ما میخریم

جابر ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام
خریدار کهربای اصل هستم.

امیر ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰:۱۳ ق٫ظ

کهربا با وزن تقریبی ۶۰ کیلو موجود است خریدار واقعی تماس بگیره لطفا…رنگ سفید

زینب ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ ب٫ظ

سلام من یه دانه تسبیح مشبه به کهربا دارم بو هم دارد قیمت این دانه چنده ممنون راهنمای کنین

Ali ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۴:۰۵ ب٫ظ

سلام من خریدار کهربا در انواع اندازه و نوع. برای فروش محصولاتتون تماس بگیرید.

Ali ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۷:۳۰ ب٫ظ

سلام من تعدادي مهره کهربا اصل دارم ميخوام بفروشم خریدار واقعی تماس بگيره

محمد ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام و درود خریدار انواع کهربا در وزن های بالا با قدمت بالاهستیم

Pezhman026 ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۵:۱۸ ب٫ظ

فروشنده کهربا با وزن بالا

رضا ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱:۳۹ ق٫ظ

سلام اقا محمد
کهربا سیاه قهوه ای تیره با قدمت بالا دارم
خواستی همین جا پیام بده

Farshad ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱:۳۸ ق٫ظ

سلام خریدار کهربا به بلاترین قیمت در ایران

Kimia ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۳:۲۱ ب٫ظ

سلام سنگ كهربا با چه فلزي مناسب براي انگشتر است؟مثلا انگشتر طلا با اين سنگ خورندگي ندارد؟

هادی ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰:۱۳ ق٫ظ

خریدار کهربا هستم

سلام ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۳:۵۸ ق٫ظ

من فروشنده سنگ کهربا هستم دنبال خریدار واقعی هستیم

سلام ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۵:۳۸ ب٫ظ

خریدار سنگ کهربا و یاقوت با وزن بالا هستم

فرهاد جودیان ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰:۴۰ ق٫ظ

فروشنده کهربا و سنگ یشم سبز و عقیق سیاه

محمدحسن ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۴۱ ب٫ظ

سلام کهربا دارم ۱کیلو ۳۰۰گرم قدمت ۱۵تا۲۰میلیون سال پیش یکی دیگه هم دارم۶۵گرم قدمت۳۵تا۴۰ملیون سال هردو زنبور داخلشه

farzad ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۶:۴۹ ق٫ظ

سلام وقت بخیر ، دو قطعه کهربا مجموع وزن ۸۰ کیلو موجود ، لطفا خریدار واقعی تماس بگیره

Mahdi. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲:۰۰ ق٫ظ

سلام..یه قطعه کهربا قرمز از بیابون پیدا کردم..وزن ۱۷/۵ گرم و چگالی ۱/۰۵ …خریدار اگه کسی بود معامله میکنم.ممنون

تقی میرزامیرزا ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰:۴۸ ق٫ظ

سلام اقا ی محمد حسن دارنده کهربا ۳۰۰ گرمی و۶۵ گرمی اینجانب خریدارم

رضا قلی ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ ب٫ظ

با سلام بنده ی جفت مجسمه کهربا دارم به شکل بودایی هستن خودشم داخل یکی سون در بالای سرش حروف کوچک و بزرگ چینی یا ژاپنی نوشته شده خودشم ب رنگ قرمز ۹۹ درصد تست هم شده کهربا هستن و وزن یکیشون ۳۳۶ گرم هستش خیلی خیلی زیبا و تاریخی هستن خودشم واقعا هر کی اون زمان اینارو به این شکل خاص بودایی در شکل مذکر ک مونث در اورده شاهکار دینی و تاریخی هستن خودشم حروف کوچک و بزرگ چینی یا ژاپنی نوشته شده بالا سره یکیشون خریدار واقعی رنگ‌بزنه قیمت هم مناسب بگه در خدمتم شماره بنده ۷۸۱۸۳۸۱ فقط خریدار واقعی زنگ بزنه واسه عکس و قیمت ممنون از عوامل خوب و مفید سایت .

فایزه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۷:۴۹ ق٫ظ

سلام.من یسنگی دارم. دونه بندی خیلی ریز یعنی با قطر دو و سه میلی متر و ظاهری زیبا و مانند کهربا داره ولی نمیدونم کهربا هست یا خیر. ایا کهربا در این دانه بندی ریز هم وجود داره و ممکن کهربا باشه؟

رضامقدم ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۶:۵۲ ق٫ظ

باعرض سلام و خسته نباشید…به استادان و همکاران عزیز..کهربا فروشی دارم…بی نظیر..که داخل کهربا ماهی هستش..تخم ماهی…ک جنین اش مشخص.هستش..خرید….دارید…ممنون میشم..از طریق ..اینستاگرام….خبر بدی….تشکرمقدم هستم از تهران.

محمدرضاپاکزا د ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲:۵۰ ب٫ظ

سلام .وقت بخیر
من یک قطعه سنگ کهربا که داخل آن یک زنبورهست دارم میخاستم سوال کنم که خریداری میکنیدیاخیر

محمد حسيني ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۵:۰۴ ق٫ظ

سنگ كهربا خريد داريد

عباس بهراموند ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۲۲ ق٫ظ

با سلام
بنده مقداری کهربای چندین میلیون ساله دارم برای فروش
دنبال خریدار واقعیش هستم

عباس بهراموند ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۲۷ ق٫ظ

کهربا دارم به شرط دیرینه شناسی و تایید و آنالیز
میفروشم
خریدار هست بسم الله

ایرج ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ ب٫ظ

کهربای زرد رنگ طلایی یکی از کشورهای همسایه خریداری کرده ام که این خرید ۵ سال طول کشید تا اینکه سال گذشته با شناسنامه معتبر و اینکه این کهربا ۷ گرم چند سوت و ۷دالا ۸ حشره از نوع های متفاوت و اینکه تخم یک حشره هم شکار این کهربای اکازیونی کهربا با داشتن شناسنانه که کوچکترین وضعیت و اینکه کلا توضیح داده و لابرتواری که شناسنامه صادر کرده بنام و مورد قبول کارشناسان دنیا میباشد و زیبایی که دوچندان کرده هم تخم حشره ای که داخل همین و اینکه رو به پایین چکه کرده کاملا مشخص و این کهربا اتفاقی ما برای خرید سنگ های قیمتی وارد یک فروشگاه در یکی از شهر های هندوستان شدیم که داخل دیگر وسایل بود که متوجه ان شدیم و علتی داشت که ۵ سال طول کشید تا سال گذشته تمام شد و کهربای دیگه دارم که به رنگ قرمز کنیاکی دارم که بزدگتر از اولی و شناسنامه نداره ولی داخل این کهربا از تکه های حشرات زیاد و اینکه سه تکه تقریبا بزدگ که یکی نصف مارمولک مشخص ولی دو تکه دیگه چون نور کافی و قوی میخواد تا دیده بشه
من فروشنده هستم و فسیل های دارم که اولا منقرض شدن و حداقل از ۵۰ الا ۶۰ فسیل کی جنع اوری کردم ۲۰ عدد آن دیدنی و تا کنون دیده نشده چون اینجانب از خیلی جاها و مخصوصا از طریق اینترنت اطلاعات گرفتم و دیدم ولی چنین حیواناتی ندیدم مخصوصا فسیلی که مانند دندان های انسان داره که قدمت خیلی بالای داره و روی سرش یک گیاه فوقالعاده زیبا برای بار دوم فسیل شده و اگر از فسیل ها توضیح بدم سرتون درد میاد من فروشنده هستم کسی خواست از همین طریق میتونید ارتباط داشته باشید و در ضمن کارمند دولت نیز هستم و در این رابطه تحصیلات دارم و از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از راف تا تراش دار دارم و انواع خاص ان و از اجناس قدیمی کهن آنتیک هم همینطور و از اجناس طلا نقره و مس
ممنون و سپاسگزارم

برچسب ها :
انگشترهای فروش رفتهS RINGS
خبرنامه NEWSLETTERS
برای عضویت در خبرنامه اینترنتی وبسایت پارس جواهر لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.